Skrevet av Emne: Noen som har fått godkjent fjær heving og 32-33" hjul på WJ?  (Lest 1359 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget nareshev

• 304 CID
  • **
Hei.

Har nylig fått meg en WJ 2004 modell med 4.7 L HO. Hadde en TJ tidligere, men den ble solgt i forrige uke. Hadde gjort masse med TJ tidligere, større motor, akslinger, girkasse, 4" heving og 33" hjul.

Synes at WJ trenger en liten oppgradering for se litt mer barsk ut og vurderer dermed å starte på nytt projekt.

Ser for meg en 2-3 " fjær løft og kanskje 31-32" hjul til å starte med. TJ var veldig enkel å jobbe på, vet ikke om WJ er like enkle.
Vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne, hva som ser bra ut og hva som funker.

Er det noen som har noen gode råd? Gjerne med bilde.
Forrige gang opprettet jeg ikke noe garasje, gjør det denne gangen hvis det blir noe på gang.

Nikita

TJ 97 Ombygd til Rubicon 4 liter RLE 42, 4" løft - 285/75-16, Danas 44 osv...
WJ 2004 HO 4.7L V8

Utlogget tmkarlsen

• 304 CID
  • **
Sv: Noen som har fått godkjent fjær heving og 32-33" hjul på WJ?
« Svar #1 på: Fr., 5,Desember,2014,01,20 »
wj en er egentlig ganske grei og å heve, men du finner nok ut at ett nytt hvevesett koster gjerne litt mere en de andre du har kjøpt og hverfall hvis du skal ha TUV papirer. og dekkene er ganske grei å få godkjent, du burde finne en dimensjon du vill ha, snakke med vegvesnet og spørre om det er mulig å få godkjent.

Er mye lettere å få ting godkjent vis du gjør det i samråd med statensvegvesen :)
Er egentlig ganske rett frem :)

Styre snekka er litt svak når man setter på store dekk, men du finner sett til det, blant anna hyrda assist, kan være noe ? :)
2000 Jeep WJ 3.1TD

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #2 på: Fr., 5,Desember,2014,01,23 »
Det er en del tråder her inne som omhandler emnet.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget nareshev

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: Fr., 5,Desember,2014,15,44 »
Styre snekka må jeg nok bytte likevel, virker som det er allerede mye slark i det. Da kan det være lurt å investere i noe kraftigere.
Takk for tipset.

Skal kikke litt på garasjer, kanskje finner jeg ut hvordan bilen bør bli.

Nikita
TJ 97 Ombygd til Rubicon 4 liter RLE 42, 4" løft - 285/75-16, Danas 44 osv...
WJ 2004 HO 4.7L V8