Skrevet av Emne: Vanninntrenging i bagasjerom WJ  (Lest 1140 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utlogget Asmy

• 258 CID
  • *
Vanninntrenging i bagasjerom WJ
« på: To.,30,Oktober,2014,10,22 »
Hei

Har vært plaget en stund med vanninntrenging i bagasjerommet. For etpar år siden tok jeg av pakninga rundt bakluka og hadde litt tetningsmasse på karrosseriskjøten (kanten som pakninga blir festa på) eller var det inni sporet på pakninga - husker ikke. Da vart det nesten tett, det kunne allikevel komme litt vann inn i reservehjulsbrønnen i perioder med ekstra mye nedbør. Det kommer tydeligvis inn fra sidene, teppet er vått fra reservehjulbrønnen og ut til høyre side spesielt. Litt mindre vått på venstre side..
Nå har det imidlertid lekkasjen økt i omfang, det samler seg fort noen cm vann i baljen baki der.. Så det spørs jeg skal ha på mere tetningsmasse eller om pakninga kanskje bør skiftes? Har noen hatt suksess kort og godt ved å skifte pakning? På min bil har pakninga hele tiden sett ut til å vær lettere deformert i overkant, lurer på om dette er vanlig? Er usikker på om vannet kryper over pakninga (i hovedsak) eller om det kryper UNDER pakninga. Eller om det kan vær andre plasser det sniker seg inn? Hvilke erfaringer har andre når det gjelder desse lekkasjene? Se foto av pakning.

Utlogget WJHH

• 304 CID
  • **
  • 2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
Sv: Vanninntrenging i bagasjerom WJ
« Svar #1 på: On., 5,November,2014,10,34 »
Har samme problem, men mest på venstre side... Teppet er mest vått under, mot metallet. Har hatt oppe side overtykksventilene. De ser ut til å være i orden og drenerer fint.  :-\
2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
2000 Grand Cherokee 3.1TD Limited "Solgt"

Utlogget VeeEit

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: To., 6,November,2014,08,58 »
Jeg hadde akkurat samme, fuktig teppe og vann i reservedekkbrønnen etter regnvær. Jeg tok av pakningen rundt baklukeåpningen og la på godt med pakningssilikon fra biltema, da ble det tett. Det var teip langs falsen der fra før så jeg så det var nok forsøkt utbedret tidligere også. Det var i fjor vår og er fremdeles tett.   
2001 WJ Limited 4,7 V8

Utlogget WJHH

• 304 CID
  • **
  • 2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
« Svar #3 på: To., 6,November,2014,09,15 »
Glimrende.!! Da legger jeg litt arbeid i den pakningen. !! :-)
2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
2000 Grand Cherokee 3.1TD Limited "Solgt"