Hei igjen,
da har "høvdingen" tilbakelagt rundt 600 km. siden siste innlegg.
OG,...jeg har funnet ut, at det er liten vits, i å forsøke å kjøre uten tilstrekkelig med diverse følere som FUNGERER !
HADDE en deffekt oljetrykksensor, og en temperaturføler. Utålmodig som jeg var, forsøkte jeg mye, i påvente av deler fra USA. Jeg manglet til slutt bare føleren for oljetrykk, og kjøpte en brukt fra en 4,7 L., som også passer til min 3.1 td.
Det var spennende og starte, og sjekke draget i brattbakken;....det funket !

Dermed gikk turen til fjells. Ikke ALT var ok, men tror jeg har funnet ut hvorfor den fremdeles bli FOR varm i bakkene. Tror nemlig at radiatorvifta(som er sjekket,...og i orden), ikke starter når den skal? Etter jobben med å bytte en sylindertopp, ble det ikke tatt noen sjangser. Brukte laaaaaang tid på enkelte bakker til fjells. Å kjøre kun på 1. gear hjalp mye. (kostet sikkert mindre energi.)

Vil løse vifteproblemet, regner jeg med, men vil takke for et fint forum med stort sett ALT en Jeep eier trenger å vite, for å løse problemer.
Vil gjøre hva jeg kan, for å bistå andre, som måtte lure på ting og tang. Har foresten blendet EGR ventilen med en tilpasset metallplate, og en tilskåret ny pakning.

Lyktesett; front og bak, er kjøpt fra USA. Bruker originale pærer.

Takker for god bistand, jeg har spart flere titalls tusinger, og mange unødvendige problemer.

Vil nok lese mye på dette forumet, selv om jeg er vell i havn, etter min motor overhalingen.
Tusen takk,....
Hilsen Tore.
Hønefoss.