Skrevet av Emne: Trenger hjelp / tips !!  (Lest 1051 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget EP Cherokee

• 258 CID
  • *
Trenger hjelp / tips !!
« på: Fr.,29,August,2014,22,45 »
Jeg skal bytte simring på veivaksel mellom motor og gir kassa. Har nå demontert girkassa og flex plata. Men der stopper det !! Har store problemer med å demontere hylsa som støtter / lagrer opp senter "tappen" på converter`n. Ser i verksteds håndboka at det brukes ett spesial verktøy (VM.8372) som jeg tolker til at brukes for å presse det på igjen...?!? Og en bolt (VM.8399) som er M8, til demontering. Bruker nå en stor hyse / pipe som går utenpå den støtte hylsa med en M8 * 100 bolt syrefast og trekker med muttertrekker og latmann (og låser veiva) uten at det skjer noe som helst ?? Sitter dønn fast ! Har også modifisert en avdrager for å får ett annet trekk enn å bruke gjengene i senter, men dette også uten hell. Dro den i filler...

For deretter å få tilgang til boltene som holder godset til flex plata og deretter simring ...

Noen her inne som har hatt dette problemet ? Og funnet en god taktikk...  ??? ???

Takker for alle svar som gjør meg klokere.

Utlogget EP Cherokee

• 258 CID
  • *
Sv: Trenger hjelp / tips !!
« Svar #1 på: Fr.,29,August,2014,23,09 »
Dette er en 3.1 TD motor med en 42RE girkasse...

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #2 på: Lø.,30,August,2014,04,15 »
"tokvam" her har jo en tråd der han har gjort samme jobben så du kan jo spørre han.

NB! det er nok 44RE girkasse.

Se fra reply #5 og nedover her http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,12894.0.html
« Siste redigering: Lø.,30,August,2014,04,20 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget EP Cherokee

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: Lø.,30,August,2014,10,08 »
Åh Thanx !!!  ;D