Skrevet av Emne: Motortrøbbel  (Lest 1082 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget HE

• 304 CID
  • **
Motortrøbbel
« på: To.,12,Juni,2014,12,57 »
Trenger noen råd og støtte nå.. :'(
Vår Jeep Grand Cherokee 2001 mod. V8 fikk motortrøbbel søndag kveld under kjøring.

-Varmluften forsvant inn til kupeen og det kom bare kald luft.
-Temperaturmåleren viste 3/4 av max skala ( ikke på rødt med like under).
-Stopper motoren og ser under panseret: Det hadde sprutet masse kjølevæske ut fra radiatorlokket.
-Det var ikke noe damp når panseret ble åpnet , så muligens er det bare trykk som er årsak til at kjølevannet har spylt ut og ikke temperatur.
-Ikke noe skum å se i oljepåfyllingslokket eller på peilepinn. Klaret ikke å se at det var noe olje i kjølevannet heller, men det var ikke så mye igjen av det at jeg fikk sjekket skikkelig.
 Fylte på mer fra en kanne som lå i bilen.
-Starter den opp igjen: Bankelyder ( nesten som en diesel enda dette er bensinmotor)
-Veldig ujevn tomgan , bankelyder, litt "snøfting" ( eksos kanskje) og så stopper den etter kort tid.
-Diagnoselampen for feil i motoren lyser på dashbordet så noe historikk kan vel også hentes ut fra bilen men den står igjen på et Volvo verksted i nærheten av hytten og er ikke kjørbar.
Jeg var ikke med i bilen, men dette er de stikkord jeg har klart å få .
Verkstedet er ikke ferdig med å se om de kan fikse dette, men det ser vel ut for at de ikke vil begynne på jobben da dette er et helt annet merke og muligens en stor reparasjon.

Det nevnes toppakninger, manglende tenning på en eller flere sylindre, mulige følgeskader etc, etc
Hva kan være galt og er det noen som kan antyde kostnader?

Vurderer nå å selge den på Finn slik den nå står til en som kan skru dette selv,  men hva kan man få for en slik bil?
Alt fungere ( utenom motor :'() og den var godt hold og kjørt 204.000km, eu godkjent til Nov. 2016 og med gode S/V dekk .

Var egentlig fornøyd med bilen ellers og dersom noen har en med HO motor og lav km er jeg interressert.

Utlogget hjerterknekt

• 258 CID
  • *
Sv: Motortrøbbel
« Svar #1 på: To.,12,Juni,2014,22,29 »
Leste annonsen din på finn.no og føler med deg....... Noen som har funnet ut hva som var galt med bilen? Så det sto solgt på annonsen, hva solgte du den for?

Utlogget HE

• 304 CID
  • **
Sv: Motortrøbbel
« Svar #2 på: Sø.,15,Juni,2014,00,23 »
Bilen ble solgt for 45.000.- ca. 30 min. Etter at annonsen ble lagt ut.
De jeg har snakket med nevner toppakningen som mulighet samt andre mulige følgeskader på topper pga varme.  For meg blir det alt for dyrt å fikse dette .

Nå er jeg på leting etter ny Jeep  ;D