Skrevet av Emne: Må man bare handle stort fra usa?  (Lest 3448 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
Må man bare handle stort fra usa?
« på: Ma., 9,Juli,2007,22,59 »
Heisann! Har nettopp kjøpt oss en ZJ 5,2 v8 `94modell som virker å være i god stand, sett bort ifra at den ene hovedlykten er litt"grumset" i reflektor,nedre dørhengsel på førersiden er lit slark i slik at døren siger litt ned når døren åpnes,og viftereimen er begynt med små sprekker. Ser på siden til QUADRATEC at f.eks.en hovedlykt til bilen koster 39,99 dollar. Her er det billigste alternativ kr.1395,- Er det slik at man kan kjøpe to hovedlykter,viftereim,hengsler og et par ting til til usa-priser, og det vil svare seg inkl.frakt?
Hadde forresten noen sp.mål i ZJ kategorien, men liten respons. Er vel kanskje ferietid... Ellers syns jeg det er kjempeflott at det finnes forum for Jeep eiere, og hvor en jeepnewbie kanskje kan få svar på banale og litt vanskeligere spørsmål. :) Kanskje noen kan kikke inn på ZJ kategori å svare? Takker.
Mvh.Åge.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Sætre

• 304 CID
  • **
Sv: Må man bare handle stort fra usa?
« Svar #1 på: Ma., 9,Juli,2007,23,18 »
Gratulerer med flott Jeep, den kommer du til å bli glad i.
Når du ser på lampene fra butikker i Usa, så husk at disse har plastikkglass, og er ikke asymetriske. De er billige, men gir meget dårlig lys, du kan ikke bruke H4 pærer og linsen blir gul og matt etter noen år.
Så du må passe på at du kjøper euro-spec lamper i glass, det er mange Usa nettbutikker som også har disse, da de er en populær og enkel måte å oppgradere hovedlyset på en Usa-spec ZJ.
De pleier å ligge rundt 100$, for et par.
Prisene i Usa er i nesten alle tilfeller så lav, at det lønner stort seg å kjøpe derfra, selv om du får frakt og mva på Usa prisen.

Utlogget atle

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: Ma., 9,Juli,2007,23,19 »
Med dagens dollar kurs så vil det lønne seg ja...
frakta er heller ikke avskrekkende.
eks 4 felger med ups 191dollar

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #3 på: Ti.,10,Juli,2007,02,42 »
Takker for tips.Og ja! Jeg er allerede veldig glad i bilen.  ;D Samboeren er redd jeg vil bli mer glad i den enn i henne ::) Det går vel ikke an? eller ??? ;D Har hørt at ikke alle butikker over there sender til Norge, at det du kjøper blir levert til et lager,hvor et annet firma sender det for deg. Gjelder det bare større,tyngre deler eller? Snakket med en kar som kjøpte noen deler til en zj og betalte ca 10000,-inkl avg.og frakt. Hos merkeforhandleren ville det samme ha kostet nærmere 50000,-.!!! Er det bare å maile,eller ringe en av disse butikkene? Noen som har tips om hvilke som er ok, og som sender? Thanks! Åge.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030

Utlogget FSJ

• 258 CID
  • *
    • FSJ Garage
« Svar #4 på: Ti.,10,Juli,2007,08,33 »
Magnum/JetCarrier er en enkel måte å fikse frakt fra USA på. Da får du en adresse i USA som varene blir sendt til. De videresender ca en gang i uka med fly. Eller hvis det er større ting kan du velge båtfrakt.

De ordner med mva og du får varene på posten. De beregner pris utfra en kombinasjon vekt/volum og er ikke avskrekkende. F.eks. en 10 kilos pakke som er opptil 45 dm3, koster 485kr.
I tillegg til at enkelte butikker ikke er gla i å sende ut av USA, har mange gratis frakt innad i USA.

http://www.jetcarrier.com/default2.asp

Frank
Frank

http://www.fullsizejeep.com
"alt kan hjemmelages"

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #5 på: Ti.,10,Juli,2007,12,48 »
Takker for svar og link. :)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030

Utlogget sandviper

• 401 CID
« Svar #6 på: To.,12,Juli,2007,10,22 »
Jetcarrier virka veldig greit :) Men hvordan blir det gjort med mva når en handler bildeler fra USA? Regning i posten der mva må betales før pakken kan hentes ut eller? Er det mulig og slippe unna norsk mva?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

renegade

• Gjest
« Svar #7 på: To.,12,Juli,2007,10,33 »
Jetcarrier virka veldig greit :) Men hvordan blir det gjort med mva når en handler bildeler fra USA? Regning i posten der mva må betales før pakken kan hentes ut eller? Er det mulig og slippe unna norsk mva?

Jetcarrier håndterer dette for deg, du betaler frakt + mva på delene til de & får utlevert varene etter at du har betalt.

Når det gjelder å unngå norsk mva, så er det kun ved å hente delene selv på utsiden av grensen som gjør dette mulig.
Er du utenfor landet mindre enn 24 timer kan du ta med varer for inntil 2 (eller er det 3000,- ?)
Er du utenfor landet i mer enn 24 timer, så kan du ta med varer for inntil 6 000,-

Dette gjelder dog ikke hele biler, her er det pr. def. ingen nedre grense når det gjelder avgiftsdelene.  Det er et eget regelverk for hele biler, f.eks. veteran, avgiftsreduksjon basert på alder osv.

Andre metoder er pr. def. ulovlig.

Jeg har riktignok hørt rykter om at en kan få ordnet noe ved å sende pakken som gave osv, men dette kjenner jeg ikke noe til.

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #8 på: To.,12,Juli,2007,17,54 »
Sjekk de prisene på felger,cromgriller og div. stash på ebay. Søkte på "Jeep grand Cherokee 94" og "all categories",og det poppet opp 8 sider med div. og BILLIG!!! Jeg hadde ikke hatt noe imot å ta Jeepen over til USA en stund, og stashet den opp, men det koster jo å komme seg over også."drømme" :) Ellers tror jeg nok at tollerne er våken for pakker merket med "gave".De åpner og kontrollerer innholdet, vær sikker.Har selv opplevd det,og da lå det et ark inni som fortalte at den var åpnet og kontrollert av tollere. Men uansett. Frister f.eks.å prøve å kjøpe fra ebay, og mange firma sender faktisk til Norge. Fikk en overraskelse mht. hovedlys.Ringte CI Service,og de tar faktisk bare 738,- inkl.mva for en kompl.lykt, mens www.billykter.no tar 1295,- for samme. Er man ny eier av Jeep, så suger man til seg all info om bilen,deler osv.(Ihvertfall jeg) ;D
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #9 på: Ti.,17,Juli,2007,00,08 »
Sitat
Ringte CI Service,og de tar faktisk bare 738,- inkl.mva for en kompl.lykt, mens www.billykter.no tar 1295,- for samme.
Må bare få korrigere:Lyktene til CI service har plastglass, og er IKKE E2 merket, derfor er de billigere enn billykter.no. Hvorfor de selger usa utg. var det ingen som kunne gi et skikkelig svar på, og hvorfor jeg ikke ble gjort oppmerksom på det da jeg forhørte meg første gang? Ganske irriterende å tenke på at om jeg skulle ha skiftet en lykt, så måtte jeg returnert med den. Ja,ja. Ikke bare gull alt som glitrer.
Mens jeg er inne her.Er det noen som vet om det er vanskelig å tilpasse lys som disse på ebay?:      http://item.express.ebay.com/_Car-Truck-Parts-Accessories__3pc-L-HEADLIGHT-93-94-95-96-GR-Grand-Cherokee-1993-1994_W0QQitemZ190131594001QQihZ009QQadnZCarQ20Q26Q20TruckQ20PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQptdiZ2865QQcmdZExpressItem
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030