Skrevet av Emne: D-44 til TJ  (Lest 2012 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
D-44 til TJ
« på: To., 3,Januar,2013,14,45 »
Er det noen som har gode erfaringer med firma i USA for bygging av 44 aksler til TJ?
Blir jo noen kroner så det er greit å vite om det er noen en bør styre unna.........
Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: D-44 til TJ
« Svar #1 på: Fr., 4,Januar,2013,09,14 »
Frode har vel fått bygget litt slik snacks hos Mad4wd. Han gir vel en lyd om dette kanskje...?
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: D-44 til TJ
« Svar #2 på: Sø.,13,Januar,2013,21,23 »
Hei Erik.

Jeg fikk også bygget opp min 44aksling hos Larry som driver Mad4wd, han matchet priser fra de store produsentene, men ønsket å bruke litt dyrere stikkaksler om han fikk lov. Tror ikke det hadde vært verdt å kjøpe deler for selvbygging , var ikke mange kronene om å gjøre.
Jeg fikk Larry til å sette på skiver på den akslingen med det samme.
Eneste jeg kan sette fingern på er en skjevt innsatt simmering, men det er nå tett, så da så.
Jeg har orginal d44 hylse, men valgte å bruke et super44 kit med ARB sperre;)
Tanken er bare midels heftig offroad, men V8 planene ga rom for litt yterligere oppgradering en bare å gå opp til d44.
Hadde du 44 fra før å?

Arild Rabben
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: D-44 til TJ
« Svar #3 på: Fr., 1,Februar,2013,15,19 »
30 og 35 med 4.10 og ARB fra før, banan begge to, men innmaten har holdt. Tror det  har vært litt hard bruk :)

Har noen bestilt fra Quadratec ? Sendte de en mail i dag.
Godeste Larry bruker  en arbeidsuke på å respondere på en mail og da svarer han ikke på det jeg spør om en gang.
Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: D-44 til TJ
« Svar #4 på: Fr., 1,Februar,2013,15,23 »
fikk mail fra Larry etter 1 dag på torsdag :)

en komplett dana 44 4.56 giring arb og skivebremser ca. $3500  til YJ..

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: D-44 til TJ
« Svar #5 på: Fr., 1,Februar,2013,15,26 »
Var det for en bakaksling?

Mulig han ser an folket  :D
Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: D-44 til TJ
« Svar #6 på: Fr., 1,Februar,2013,15,27 »
komplett ja, med stikkakslinger og alt :)

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: D-44 til TJ
« Svar #7 på: Fr., 1,Februar,2013,15,31 »
Under er klippet fra Quadratec sine sider.
Så kan du jo kjøpe noe annet gøy for 600$  ;D
 
Superior Axle & Gear Rear 30 Spline Discovery Series Dana 44 Axle Assembly with Disc Brakes & ARB Air Locker
For 97-06 Jeep® Wrangler TJ & Unlimited
Quadratec Part No: 52437.000X
Choose a Item:
4.10 Gear Ratio - $2874.99      4.56 Gear Ratio - $2874.99       4.88 Gear Ratio - $2874.99      5.13 Gear Ratio - $2874.99

 
 
New from Superior Axle & Gear are these complete, direct bolt-in, Dana 44 axle assemblies for Wrangler TJ & Unlimited TJ. These complete assemblies come shipped with Discovery series axle shafts with a ten year warranty. Features include your choice of gear ratio, locker and disc brakes. Built to meet your individual needs to help your Jeep® reach its full potential, whether it be for the avid off roader or for the enthusiast just looking for a little piece of mind for his daily driver superior has the combination for you. All brake lines and e-brake cables sold separately.


 
 
 
OptionsFitmentProduct DetailsItem No Description Price   
52437.0000
D44TJA410    4.10 Gear Ratio    $2874.99   
52437.0001
D44TJA456    4.56 Gear Ratio    $2874.99   
52437.0002
D44TJA488    4.88 Gear Ratio    $2874.99   
52437.0003
D44TJA513    5.13 Gear Ratio    $2874.99   
   
 
Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: D-44 til TJ
« Svar #8 på: Fr., 1,Februar,2013,17,34 »
Jeg betalte 3200 og da var det med super 44 kit, dvs 33spline ARB og stikkakslinger, teraflex sitt skivebremsrkit, dog er det vel ehh.... 2 år siden??
Quadratec har jeg handlet en hel del med, funker fint, men også de driver å sender direkte fra leverandørene uten å direkte innrømme det;) de akslingene de selger nå virker en god del sikrere en da jeg drev å sammenlignet, 10 års garanti på stikkakslene var jo bra! Innen Da har vel du satset ryggen på et hopp i formulastil og bøyd deg en ny bananaksling igjæn;)
Tror ikke det 33spline kittet var veldig mye dyrere, men uansett er vel hylsa mi nå det svakeste leddet.
Tror jeg ville gått for quadratec tilbudet hadde jeg vært deg Erik.
Sparte muligens litt mva og frakt med Larry, frakt mest pga samsending med Frode Ruste og co.
ohh.. silly me, again!
mob:95242280