www.jeepclubnorway.no

Rigs & garage => rigs & garage => Emne startet av: Herman Hille på Lø., 6,September,2008,21,50

Tittel: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleLø., 6,September,2008,21,50
Nå har jeg endelig fått gjort ganske mye med Bilen og da er det kanskje på tide og skrive litt om det :)
Dagens oppsett er:

Old man emu 2,5" hevesett
2 Stk. Warn fangere
305/70R16 (33") Baja Claw
T-max winch
6" Warn bredere

Bilen er en 2005 Wrangler Unlimited Rubicon. Den er 30 cm lenger enn en vanlig Wrangler, 20 cm etter døra og 10 cm bak hjulbuen. Den har Dana 44 aksler med sperrer og 4,10 giring. Transferkassen har 4:1 lavgir, og det er en del beskyttelse under bilen, som tankguard og rockerguards. Den har også 4.0 liter med automatkasse. Bilen ble kjøpt og bygget om for å tilfredstille kravene til Pickup. Jeg lagde en lav vegg inne i bilen, og en kort hardtop til. Den er nå godkjent som pickup og får grønne skilter :)

Bilen så da slik ut:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC00647.jpg)

Etter det er alle endringene gjort, og masse småting er laget selv, som helt nytt ledningsnett til vinsjen md fast bryter inne i bilen, hjemmelaget vinsjfeste, foringer til sjakler i fanger, sjakkelholder til 2" festet i bakfangeren og hengerfestekontakt borret inn i fangeren.

Vinsjfestet:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04156-1.jpg)

Foringer til forfangeren, laget for å tres inn i sjakkelfetet fra hver side i Warnfangeren, for å fjerne skrangling og slakk, Warnfanger og sjakler er gullkromatisert og pulverlakkert:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04234.jpg)
Vinsjfestet er laget av en valset plate som er 10mm tjukk, og to draband som går under rammevangen og opp til vinsjen:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04185.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04193.jpg)
Sjakkelfeste til bakfangeren:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04159-1.jpg)
Bilen som den står nå:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04209.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04211.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04213.jpg)
Fremtidige planer er trolig et 1,25" bodylift og en ny radio.


Blir nok litt innlegg om min fars flattfender også, bilen bygget min far før jeg ble født !! Bilen står for øyeblikket uten girkasse og transferkasse fordi hovedakselen i automaten så slik ut etter sist tur til GP:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/automat.jpg)
Bilen er en cj 5 ramme med M-38 lookalike karosseri og 307 Chevy 8'er ;D

(http://lh3.ggpht.com/macern7/Ry4BjMC02nI/AAAAAAAABZw/fg2h7z8m8fI/s640/IMG_0092.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/macern7/Ry4BWcC02iI/AAAAAAAABZc/KHbDnQCQ4I8/s640/IMG_0087.jpg)
Bilder: Tommy
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: mac'ernSø., 7,September,2008,00,10
" STJERNE "
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: mac'ernSø., 7,September,2008,00,13
Tror det er den "Råeste" vinsjeplata jeg har sett ever.........
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleSø., 7,September,2008,00,18
sånne ting tar litt fantasi og tid, men går ikke ann å se plata i det hele tatt, si ifra når du skal ha en du Tommy ;D
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: SkywalkerSø., 7,September,2008,17,13
Har du to hardtopper til den, én ombygget til kort og den originale lange? Løsningen "pickup cabriolet" er ikke spes vanlig i Norge. Men løsningen dere har fått til er kanskje litt mer fleksibel enn AEV Brute Conversion. Med den lange hardtoppen blir det jo ingen dum gittervegg i bilen.

Har du gjort noe for at "lasteplanet" skal være mer værbestandig?
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleSø., 7,September,2008,20,06
Har laget en kort vegg inne i bilen, som går opp til kanten på karosseriet. På denne veggen passer den korte hardtoppen, og også en vegg som går innvendig i den store toppen. Dette gjør at jeg kan kjøre med den korte, som er ekstremt lett og ta av og på, (5 min fra topp til fullcab) og lett å oppbevare for eks på treff. Men jeg kan skru inn den innvendige veggen og kjøre med full topp, og det ser ut som en helt vanlig varebil, eller cab og det ser ut som en varebil. Planet er ikke behandlet men veggen nede i balja er tett rundt kanten.

Kort vegg:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC03358-1.jpg)
Kort topp:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04238.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04239.jpg)
Har idag levert toppen til fiks og finish. Kjøpte en som hadde falt ned fra en lagringshylle, så den har en sprekk i framkant. Denne skal fikses og repareres. Så skal det også legges litt mer finish i overgangen fra toppen til vår hjemmelagede bakvegg i stål. Har også kontakt med et firma i USA, Gr8 tops om å kjøpe en slik derifra fordi bilen ser egentlig drit kul ut med denne løsningen.
(http://www.gr8tops.com/images/zoom/BNXCKI/viewsize/IMG_2393.jpg)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: CJ-7Sø., 7,September,2008,22,41
Rubin`n er blitt en flott Jeep Herman.
Tøft at dere vil gå viderer med pickUp utgaven. pickup er tøft  8) Enten de er små lave røde  ;) eller sølv Rubi.
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleSø., 7,September,2008,22,52
Rubin`n er blitt en flott Jeep Herman.
Tøft at dere vil gå viderer med pickUp utgaven. pickup er tøft  8) Enten de er små lave røde  ;) eller sølv Rubi.

Litt forskjell på Pickupene i familien ja, når du tenker på Rubi og Pappas lille Mini pickup ;)haha

(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC03770.jpg)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: wranglermanMa., 8,September,2008,11,10
Hei Herman!

Skikkelig fin bil du har bygget opp! Rene linjer og ryddige og fine detaljer!

Gratulerer med vel gjennomført "stage one"! ;D ;D

Og så har du så tøffe felger til vinterhjulene dine! ;)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleTi.,14,Oktober,2008,20,22
Da er det gjort litt i det siste. Bilen er gjort klar for godkjenning av dekk og heving så en del mods relatert til det er gjort. Jeg har installert en "TruSpeed" boks som jeg har lagt i en lomme over hanskerommet. nå kan jeg justere speedometert som jeg vil. Boksen ble koblet inn på signalet fra girkassen til Speedometerkontrollen bak batteriet. Jeg borret et hull bak batteriet og tredde i en gummigjennomgang der, og dro ledningen igjennom der. Det tok ikke så lang tid og var lett å installere. Jeg fant en guide på rubicon forumet i USA og da var det bare å følge den.http://www.rubiconownersforum.com/phpbb3/viewtopic.php?f=39&t=52336
Det er mye bra Write-ups og biler å se på i detter forumet, så ta en titt..
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04327.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04325.jpg)

Har laget en bryter inne i bilen til vinsjen også. Hentet signalet fra T-max boksen og dro det inn i bilen. Fant en strømkurs jeg loddet meg inn på bak bryterpalelet og hentet instrumentlys fra bryteren ved siden av. Brukte en bryter som sikkert var ment til el.vindu (2 veis og fjærbelastet til midtstilling)og ble veldig fornøyd. Fikk riktig instrumentlysfarge til og med. :)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04328.jpg)

Har handlet litt deler nå også, så venter på et JKS 1,25" bodylift og quick disconnectere og noe småstæsj nå ;D Her er noen flex bilder fra hjemmelaga murkant med OME og 33". Blir nok bra med et lite bodylift :)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04309.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04310.jpg)



Idag har Pappa og jeg skrudd litt på den skadeskutte bilen hans også. Hentet girkassen igår, da den var ferdig overhalt og den nye dreide hovedakselen var satt inn. Idag har vi malt kassa og satt sammen alt på transferen.
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04318.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04319.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04320.jpg)
Noen som vet om hvor jeg kan få tak i en slik simring?(fremre mellomakselutgang Dana 20)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04322.jpg)
Noen som har eller vet om noen som har denne fremre yoken til Dana 20?
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04323.jpg)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleLø.,18,Oktober,2008,16,53
Idag har jeg hatt ut bakre del av eksosanlegget. Det var et he***te å få anlegget ut fra oversiden av akselen på grunn av at potta er ekstremt lang og stykket etter potta er 10 cm lenger enn det vanlige, og i tillegg bygger den org. tankguarden litt ned men det gikk til slutt. Det hadde blitt bøyd på evje og slo oppi ramma i dumper, så måtte bøyes litt alle veier.

Jeg har også laget klosser så jeg fikk hevet setene 2 cm. Sittestillingen var merklig lav, og selv pappa (195 cm) klagde på at han satt lavt, så det trengtes.

Var også og tok forstillingskontroll på torsdag, så jeg vet at spissingen er i orden før visningen, pluss at papir på at det er gjort pynter litt på hvor gjennomført alt er gjort.
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: simonMa.,20,Oktober,2008,12,52
> Noen som vet om hvor jeg kan få tak i en slik simring?(fremre mellomakselutgang Dana 20)


Jeg har kjøpt simringer etter mål på Industrifokus på Alnabru, og på noe som heter gummi-et-eller-annet på Skårer.
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleLø.,25,Oktober,2008,20,07
Idag har det blitt brukt litt kvalitetstid igjen, mens pappa er i Tyskland med jobben og jeg tar sjansen på å sette Minien hans ute over natta, overgrep ifølge han :P

Fikk delene mine på fredag, og har idag byttet blinklysglass i breddere og i karosseriet til hvite, ble kjempefint på den sølvfargede bilen, byttet til Jeeplogo ventilhetter, og stilt inn Staun Deflatorsene til 10 pund, litt detaljer ;D. Egentlig ganske happy for å ha kommet til "ventilhettefasen", det må jo bety at de fleste store tingene er på plass ;) Har også satt på JKS stabbstagene og skrudd de tappene som staget skal henge på når det er frakoblet i ramma.

Har også fått nye diffpakninger til flattfederen som deltar i overgangen av den i vinter. Har også satt sammen girkasse og transfer til flattfenderen og gått over transferoverføringen som har vært litt kjip så lenge den har stått der..Fant en fyr som lager simringer til transferen også, så det løste seg.. ;D
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: CJ-5 PekkaMa.,27,Oktober,2008,13,46
Ja, din Rubicon har blitt en pærle, lykke til videre. Gleder meg til å sen den.   8) :D
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleTo.,30,Oktober,2008,22,25
Det nærmer seg nå registrering av bilen, og når jeg gikk over papirene fant jeg en morsom ting i tollkortet. Bilen er førstegangsregistrert i Canada, og jeg burde få et fett aldersfradrag når bilen er førstegangsregistrert ganske nøyaktig 100 år før bilen ble laget, Pappa har altså ikke lenger familiens eldste Jeep ;D


(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/regkort.jpg)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: simonFr.,31,Oktober,2008,11,22
> førstegangsregistrert ganske nøyaktig 100 år før   

Med andre ord, du må forholde deg til kjøretøyforskriften som gjelder for hestetriller.   Dekk-diameter bør ikke bli noe problem :)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: wranglerFr.,31,Oktober,2008,15,20


kult da Herman!
Bare litt over 200 dager igjen til du får lappen nå  ;)
(se på det som en litt lang julekalender bare)

he he
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleFr.,31,Oktober,2008,16,11
33" burde ikke være et problem med dette loverket ;D

Her er det vist fler enn meg som har kontrollen på dagene, har vært på ICA og kjøpt den største appelsinen de hadde, og fylt den med ALLE mormors synåler, da er det bare å begynne å trekke ut en og en ;)

Er det sånn gave hver dag konsept som barn har fra deg da eller Kathrine?? 8)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleMa., 3,November,2008,21,32
Da er endelig "lille blå" sammenskrudd igjen. Har tatt litt tid etter at automatakselen røyk, man deilig å ha den rullende igjen. Girkassen har blitt overhalt underveis, og en masse hjemmelagede småting, gummislanger og masse aldrende ting er blitt byttet rundt girkassen. Og nå er den klar for familiefeiden neste sommer ;D

Nå mangler det bare å vaske av den noen måneder gamle møkka fra GP i minusgrader, gjett hvem som får den jobben :-\

(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04345.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/DSC04346.jpg)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: overlandTi., 4,November,2008,10,11
Artig å se at Lille Blå fortsatt er "fit for fight".  Husker denne godt fra Evjespretten for mer enn 15 år siden (før krigen altså).  Synes ikke den ser skitten ut nå i forhold til hvordan den så ut etter en lengere tur i myra på Evjemoen.....  Da var det vanskelig å gjette fargen, ville vel sagt at Lille Brun hadde passet bedre akkurat da  :D
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleTi., 4,November,2008,17,52
Den har en mørk fortid fra gule ekstralys med smilefjes, 38,5" og puddelsveis denne bilen ja, er ikke så fryktelig møkkete, men skit å bli kvitt det som sitter i kriker å kroker under med blå på gradestokken ;)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleLø., 8,November,2008,18,21
Da var vi ENDELIG igang ;D Med "L" pent plassert under lykten med belysning var jeg ute å kjørte Rubi igår 8). Var veldig deilig å skru på de grønne platene og endelig kunne sette på en av de hundre "L" ene som er samlet opp gjennom tiden ;D ;D Gjevn opptur fra nå..

Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleMa.,15,Desember,2008,22,59
Med litt flaks da jeg lette etter noen andre deler i garasjen fant jeg en eske med sentrallåsdeler som Pappa hadde tiltenkt Minien sin. Disse så merklig tilpasset Tj og jeg argumenterte med at han ikke trengte noen sentrallås på en bil man kan stå stille å låse opp begge dørene fra utsiden, og etter litt diskusjon var delene mine. Vi startet sammen, og brukte først lørdagen. Startet med å ta fra hverandre begge fremdørene, og der så det ut til å gå ganske greit, men når vi fikk fra hverandre bakdørlåsen etter x antall nesten knekte engangsklips så det mørkere ut. Det var såvidt plass til den elektriske åpnerenen noen steder, som selvfølgelig ikke passet med låsestaget i retninger og høyder. Etter noen ulike løsninger kom vi frem til å sette den mot midten av døren, og lage et eget stag, som gikk rett på låsestaget, eneste som var klønete var at det tok en evighet å få låsen i posisjon på grunn av at luken er så tynn.
(http://i301.photobucket.com/albums/nn67/casparautotec/sentrls.jpg)

Siden jeg har fjernet reservehjulet og det tredje bremselyset kunne jeg bruke overføringen av signal til lyset, til låsen istede. Da var det ned i noen esker i kjelleren og finne denne. Fordørene gikk fint men tok litt tid å få ledningene til å ikke komme i konflikt med vinduet når det var rullet ned.

Styreboksen til sentrallåsen plasserte jeg sammen med "Tru-speed"en over hanskerommet, og kablet meg ned til høyere dør, over til ventre dør, og den bakover gikk over på ventresiden og med den orginale ledningsbunten bakover. Når jeg kom helt bakerst måtte jeg over til høyere side igjen, og siden jeg ikke ville legge noe ny ledning under bilen, brukte jeg de som var til kontakten til det tredje bremselyset, som jeg fant igjen på ventre side. Da kunne jeg lodde over de på ventre side, og slapp noe uorginalt i værutsatt stilling under bilen.

Det eneste som mangler nå er å få en fjernstyring til å fungere sammen med de delene vi har brukt, planen er å bruke en orginal jeepsender og få bilen til å lese det signalet. (vi får se)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleMa.,13,April,2009,00,25
Har ikke skjedd mye på bilfronten i det siste, skal vises og monteres 1,25 bl i nær fremtid, men det viktigste er vel at bilen nå har en eier med LAPPEN! Har vært med bilen en uke i trysil, og er ekstremt deilig at den får brukt seg og møkket seg til litt. Blir nok å se på mye treff denne sommeren ;D
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Jan-ErikMa.,13,April,2009,00,43
Har ikke skjedd mye på bilfronten i det siste, skal vises og monteres 1,25 bl i nær fremtid, men det viktigste er vel at bilen nå har en eier med LAPPEN! Har vært med bilen en uke i trysil, og er ekstremt deilig at den får brukt seg og møkket seg til litt. Blir nok å se på mye treff denne sommeren ;D

Grattis!

Regner med at du kommer til Gol da?
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleMa.,13,April,2009,00,45
akuratt gol blir det nok dårlig med, midt i eksamen, mye penger for en på 18 som skal drifte 4 liter, men kommer sterkere tilbake 8)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Stein-KMa.,13,April,2009,16,18
Sitat
mye penger for en på 18 som skal drifte 4 liter, men kommer sterkere tilbake

Da er det vel bare å lufte for han far at det hadde vært hyggelig med en guttetur.... Lurte gamlingen slik mange ganger når jeg var i den alderen ;D
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleMa.,13,April,2009,20,01
Har jo ikke gjort annet de siste årene, får gi han en liten pause.. :)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: wranglerMa.,13,April,2009,22,45
Hei Herman

Her har du noen bilder av en søt TJ Rubicon med en søt motor fra Moab.
Til inspirasjon og glede  :D


(http://i187.photobucket.com/albums/x78/grovie73/IMG_1253.jpg)



(http://i187.photobucket.com/albums/x78/grovie73/IMG_1254.jpg)




(http://i187.photobucket.com/albums/x78/grovie73/IMG_1255.jpg)




(http://i187.photobucket.com/albums/x78/grovie73/IMG_1256.jpg)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleMa.,13,April,2009,23,13
Se der ja, rubicon og unlimited, da mangler bare en halv mill og en 6.1 liter hemi da, det tar vi på noen kvelder i garasjen..  ;D Hadde vært en fin og passende motor..
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: wranglermanTo.,16,April,2009,12,33
Hei Herman!

Gratulerer så mye med LAPPEN! ;D

Koste meg med TJ'en på deilig bløte fjellveier i påsken jeg også! 8)

Sees vel på Grava etter hvert. :)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleTo.,16,April,2009,13,08
Da måtte vel du vaske like mye grus som meg tenker jeg..fikk ristet av litt i dypsnøen da...
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: wranglermanTo.,16,April,2009,17,32
Hei igjen!
Må nok ta en skikkelig runde til på undersiden med bilen på bukk ja, men mye av den "tøffe look'en" med gjørme og sølesprut på yttersiden forsvant dessverre i regnvær på veien hjem fra fjellet   :'(
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleTo.,16,April,2009,23,15
Da fikk du ikke breefet forran toyotaene til naboene, som er gullende rein da, røft med møkkete bil, ingen tvil om det.. Men nå nærmer det seg svinndal og rena og all ting, blir nok mye gjørme og sånn da, og du har jo nye sko og alt ting.. Gleder meg!
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: wranglermanFr.,17,April,2009,15,07
Nemlig, de nye skoene er på alt de! Og i løpet av ettermiddagen heises hardtoppen av og softtoppen blir montert, og så er vi klare for herlige turer i skog og mark!  ;D
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: CasparFr.,17,April,2009,15,40
Det har såvidt begynt å gå opp for Herman at de fleste andre bilene i familien beveger seg ned mot 0,5 l/mil og at han har den eneste som ligger over 1,5 l/mil. Han gikk tidligere i vinter ut litt hardt og kalte sin mors Tiguan, "en bil for sengevætere"
Etterhvert som drivstoffbudsjettet hans får bein å gå på tenker jeg han skal se seg om etter en måte å "reklassifisere" Tigisen.
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: wranglermanFr.,17,April,2009,21,42
Men Rubi'n blir nå billigst i lengden hvis man plutselig skulle få lyst til å kjøre åpen da  ;D
Fikk av hardtoppen og tok meg en liten runde i grenda med åpen jeep for en drøy time siden.
Herlig, nå kan sommeren komme 8)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: renegadeLø.,18,April,2009,00,38
Det har såvidt begynt å gå opp for Herman at de fleste andre bilene i familien beveger seg ned mot 0,5 l/mil og at han har den eneste som ligger over 1,5 l/mil. Han gikk tidligere i vinter ut litt hardt og kalte sin mors Tiguan, "en bil for sengevætere"
Etterhvert som drivstoffbudsjettet hans får bein å gå på tenker jeg han skal se seg om etter en måte å "reklassifisere" Tigisen.

He-he, skal se du får "tilbud" om å låne Rubiconen ved passende anledninger (les: når tanken er nesten tom)...
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: CasparSø.,19,April,2009,21,49
Da har jeg tatt på softtop for første gang ;D

Softtopen hadde sotede ruter, det var jo en hyggelig overraskelse. Idag var det så bra vær at jeg har kjørt rundt uten toppen og uten dørene, og jeg har også møtt 2 nedcabba TJ'er som hilste som bare det..
GOD DAG ;D
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleMa.,20,April,2009,08,29
Nå ble det tull med to brukere på samme pc, men denne var fra meg  :)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleSø., 3,Mai,2009,23,11
Var i Varingskollen alpinanlegg og kjørte vårkjøring etter bakken var stegt ( snowboardpark fenomen). Snakket med en som var på jobb der og han synes det var greit å kjøre Rubi opp i bakken. Fant også et kult terrengspor i utkanten av bakken.. Kul dag, med både snowboard å Jeep. Bildene er fra terrengsporet og på toppen av bakken i solnedgang ;D

(http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs028.snc1/3158_193185535310_612755310_6722377_448245_n.jpg)

(http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs028.snc1/3158_193185560310_612755310_6722382_1427582_n.jpg)
Tittel: Sv: Rubicon Garasjen
Skrevet av: wranglerMa., 4,Mai,2009,12,23
Ha ha haaa, grisekult!!!
Tittel: Re: Rubicon Garasjen
Skrevet av: Herman HilleSø.,14,Februar,2010,13,12
I det siste har det skjedd en del ting i garasjen. Jeg har gjort noen forbedringer, og også byttet en del deler. Etter tollvesenets fokus på varerom i det siste har jeg kjørt med pick up hardtopen jeg bygde til bilen, og i kassa Frode har på vei over sjøen ligger en gr8 top.
(http://www.gr8tops.com/images/phocagallery/customerphotos/LJ-XTOP/thumbs/phoca_thumb_l_100_2523.jpg)

Jeg har også forbredt bilen litt for kjøring i sommer. På grunn av akselavstanden har jeg et større problem med å bli hengende på skidplata til transferkassa, og har nå montert en Nth degree plate for den og automaten. Det var en klønete jobb, fordi drivlinjen måtte flyttes en del oppover, men resultaten ble ekstremt bra. Håndtverket på plata var kjempebra og den veide sikkert 3 ganger så mye som den orginale. Alle boltene var forsenket i plata, og bakkeklaringen ble mye bedre. Sparte ca 7 cm. Et godt alternativ i forhold til å heve seg rundt alt.
(http://img.photobucket.com/albums/v469/vandyatc/d7c3a1cf.jpg)
(http://i45.photobucket.com/albums/f87/scottyo64/Stuff/GoldenCrackII.jpg)
 bilder av min egen bil kommer når jeg kommer hjem  :)

Har også fått igjen det lille skiltet mitt etter 1 og et halvt år ;D ;D ;D