www.jeepclubnorway.no

Modeller => ZJ, WJ => Emne startet av: RS på On.,24,Februar,2016,13,29

Tittel: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: RSOn.,24,Februar,2016,13,29
Jeg skal bytte foringer bak på bærearmene nede bak. skal jeg gå for poly foringer eller vanlige foringer ?
noen som har noe erfaring på dette ?

Roger
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: teerexOn.,24,Februar,2016,17,08
Får du kjøpt polyforinger separat da?
Trodde bare det var svindyre komplette sett.
Jeg bytta hele armene komplett med foringer, de var rimelige (iallefall den gang dollarkursen var OK) og de gamle var jo begynt å ruste.
Enkelt og greit.
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: RSOn.,24,Februar,2016,19,25
Ja du får kjøpt separate foringer. Et komplett sett med vanlige foringer til bakakslingen koster ca
1000kr på eBay med frakt . Komplette armer med vanlige foringer ca 500kr stk
Komplett sett med poly foringer bak kr 2500
Et sett med poly kun til armene bak kr 680kr
Armene mine har ikke rust og jeg vil tro bilen blir litt fastere med poly foringer ? Tror jeg :)
Det er ikke så dyrt men jeg vet ikke hvordan bilen vil oppføre seg med poly foringer
Håper det er noen på forumet som har prøvd :)
Roget
Tittel: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: StormerOn.,24,Februar,2016,19,34
Har byttet alle på flere av jeepene som har vært i mitt eie. Bilene ble etter min mening mye fastere i fisken, men du får mer vibrasjoner lyder inne i bilene. Jeg foretrekker polyforinger selv om det blir litt mer lyd.
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: cat-viOn., 5,Juli,2017,08,26
Byttet foringer på kontroll armer bak i går, dette hjalp mye. Blir nok å ta samme jobben foran også etter hvert. Byttet alle kontroll armer foran og bak for ca. 6 mnd. siden, gummien er alt for myk etter min mening, særlig de som er montert i øvre kontroll arm bak, da det er denne som skal holde sidekrefter, med poly. foringer her så ble bilen mye mer rettningstabil. Noe av skylda til at bakaksel har en tendens til å ''styre'' bilen er de korte kontroll armene, så neste skritt blir ''long arm'' :)
http://www.ironrockoffroad.com/12365.html
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: cat-viOn., 5,Juli,2017,09,29
Ikke mye hold i denne foringa.
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: cat-viOn., 5,Juli,2017,09,31
Fjern foring i senter.
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: cat-viOn., 5,Juli,2017,09,33
Brenn bort på-vulket gummiforing, skrap bort utbrent gummi etterhvert.
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: cat-viOn., 5,Juli,2017,09,33
Ny foring klar for montering.
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: cat-viOn., 5,Juli,2017,09,35
Ny stålforing i den andre enden.
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: cat-viOn., 5,Juli,2017,09,36
Foringer for øvre kontroll arm.
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: cat-viOn., 5,Juli,2017,09,37
Øvre kontr.arm montert, bildet av foring over kontroll arm.
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: cat-viOn., 5,Juli,2017,09,38
Øvre kontrollarm montert, bildet av foringer under kontr.arm
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: teerexOn., 5,Juli,2017,17,41
Dette blir nok bra, men fikk du polyforingene i A-armen til å sitte uten å bruke f.eks. Loctite 648 eller lignende festemiddel?
Mine var altfor løse så måtte bruke både dette og hint, som det så fint heter. Dårlig presspasning altså.
Har ikke Mopar original A-arm så det har kanskje noe å si, men burde ikke det siden det jo er de samme standardforingene og målene som brukes uansett.
Jeg la dessuten inn en ekstra skive på toppen av foringene for å fylle ut mellomrommet helt, da det var litt åpning.

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,10632.150.html

Jeg varmet opp foringene på nedre kontrollarmer med gassbrenner så slapp jo vulkingen taket uten å brenne gummien vekk.
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: cat-viOn., 5,Juli,2017,18,21
Husker du nevnte dette en gang tidligere, så jeg var forberedt på det, men foringen måtte presses inn med ganske mye kraft så den sitter godt, trengte ikke legge noe ekstra skive bortsett fra de som var med i pakka, en skive på hver side. Det er ikke originale kontroll armer på bilen min heller, fikk tak i nye armer hos maldal, de er bare 5 mnd. gamle så det gjør jo jobben enklere når det skal demonteres :)
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: cat-viTi.,29,August,2017,08,59
Da var jobben gjort på kontrollarmer foran også, steike for en forskjell!! Det ble mye bannskap før foringene som er montert på selve framakselen var demontert og nye Super Pro foringer satt på plass igjen, denne jobben er sikkert grei nok når aksling er ute men det kreves litt tålmodighet når den er montert på bilen, dette kommer jo mest an på hvor fast de sitter.  Til referanse: med NYE kontrollarmer med gummiforinger i en ''mellomslakk'' sving i 80km/t føltes bilen noe overstyrt og litt vobblete, måtte korrigere og ''passe på'' bilen hele tida. Etter bytte til Super Pro foringer går den svingen fin-fint i 100+, uten å måtte ''passe på'' bilen, går strekrett som på skinner, det er omtrent som jeg har fått en 10 år nyere bil, gliser hele dagen! Står igjen med to foringer for panhard stag, får bare løfte bilen i lufta og bytte de også så er det Super Pro på rund baut.
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: Bjørn jeep2Sø.,17,Juni,2018,16,40
Gammel tråd men har noen spørsmål om disse foringene: er nylon stivere en disse poly foringene?

Tenkte ev kjøpe poly foringer å gå for 25mm stab stag bak for å få den litt meire asfalt venelig!!
Tittel: Sv: polyforinger eller vanlige ?
Skrevet av: Bjørn jeep2Ma.,18,Juni,2018,23,11
Å er det noen som har prøvd disse Polly flo flex foringen?