www.jeepclubnorway.no
Modeller => CJ => Emne startet av: Kenneth på On., 4,April,2012,18,24
-
Hei
Da er TJ solgt og CJ7 kjøpt ;D.
1979 Golden Eagle med 304 ,4 trinns manuell, importert fra Sacramento California. Dette er en av bilene som var med i containeren som Frank B tok inn for 1,5 år siden. Bilen har stått lagret siden den kom til norge men nå skal den på veien. Bilen er full av klistremerker fra div 4x4 events, pokerruns ,sierra convoys etc så den har hatt et "aktivt" liv noe skid plate under tanken ,hengefeste,demperfester etc bærer preg av men bilen er 90% rustfri og det er helt utrolig hvordan en california bil ser ut under, ingen tectyl men orginal hvit lakk under hele balja og under skjermer uten rust. Ikke rust på bremserør engang. Kun et lite felt på den "vanlige" plassen nederst på forskjerm kun på høyre side som har litt bobler.
Jeg kan ikke mye om sjuere så er takknemlig for all info.
Forløpig har jeg fjerna en tett katalysator og bytta ,noe eksos pakinger og potte og begynt og rense opp i div løse ledninger.
Motorn går men må bytte fordelerdrev og drive gear til fordeler på kammen. Sitter en motorcraft fordeler og orginal? tenningsmodul nede på venstre skjerm. Hva anbefales og gjøre ? Bytte alt med noe nyere MSD system eller får tak i orginaldrev og beholde orginalfordeler og modul?
(http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/564342_260270744066419_100002504878018_567248_1925427737_n.jpg)
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/532403_260270470733113_100002504878018_567237_1259137615_n.jpg)
(http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/306244_260270517399775_100002504878018_567238_2085880454_n.jpg)
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/547767_260270560733104_100002504878018_567240_462914069_n.jpg)
(http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/541139_260270537399773_100002504878018_567239_1681818499_n.jpg)
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/531057_260270600733100_100002504878018_567242_1661589115_n.jpg)
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/553070_260270650733095_100002504878018_567244_213203688_n.jpg)
(http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/374999_260270687399758_100002504878018_567246_570203091_n.jpg)
Som sagt ,all info velkomment
mvh
Kenneth
-
Grattis med 7er, ørn og greier, skal du ha på dekalen på panseret.
Er nok flere som har byttet til MSD eller lignende. Jeg har kun fjernet det eksosrensesystemet rundt manifolden på min,
og beholdt all orginaltenning som sitter på fra ny.
Har skiftet plugger og pluggkabler, thats it.
Men det med katalysator vil jeg nok fjerne etterhvert.
-
Lykke til med sjuer !
-
Den var fin Kenneth. lykketil vidrer med jeepen. :D
-
Grattis....
-
Update.
Går fremover , fått byttet drev til fordeler på kammen og fordeler, byttet register samtidig.
Fjernet Calif smog system ,luftpumpe og luftrør til manifolder+ventil etc.
Byttet alle endeledd i styring og sjekket over bremser.
Fjerna noen kilometer med amerikansk DIY ledningsopplegg til gamle KCHIlights ,stereo ,CB etc.
Retta opp og lakkert fangere foran og bak + noen timer med småplukk.
Hadde første prøvetur igår ;D .
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/534884_290741907685969_100002504878018_643019_136608221_n.jpg)
-
Herlig Kenneth. Blir en bra 7er detta 8) Grattis!
-
Ja dette blir fint ! Grattis
Uffe
-
Grattis Kenneth, blir bra denne!
Steinar
-
Ser ut som det har vært bugscreen i grillen på den!
-
Hei
Skal vise bilen som veteran og har satt på 31" hjul men veldig usikker på om jeg får den godkjent med fjærerene som sitter på.
(Har ingen papirer på heving)
Den er nok hevet mellom 3 og 4 tommer . Blir ihvertfall veldig mye luft under skjermene med 31" toms hjul. :o
Med orginal pitman arm er det ca 10 cm fra øverste endeledd på draglink og ned til styrestaget.
Med andre ord alfor mye vinkel på draglinken. Så vurderer og sette på dropp pitman men vet ikke om dette blir godkjent ?
Noen som har et sett med ok orginalfjærer til sjuer og selge ? evt noe med litt mindre heving?
Tips og gode råd ønskes :-)
Mvh
Kenneth
95706230