www.jeepclubnorway.no
Kjøp - Salg - Byttes => Finn, Autodb, ebay, etc. => Emne startet av: sten_morten på Ti.,22,Mars,2011,22,56
-
Denne annonsen på Finn skaper kraftig debatt hos broderfolket på HMK forumet:
Jeep willys 1945, kr. 76.585, -
(http://cache.finn.no/mmo/2011/3/15/1/273/768/81_536471203.jpg)
Beskrivelse:
Pen Willys fra 1945,nye bremser foran og bak. 33" Dekk
Profft lakkert for noen år tilbake
Nye plugger,fordelerlokk og pluggledninger + stifter
Volvo B20 motor og gear, godkjent i vognkortet
Dana transfer og akslinger(orginale,dana 25 foran og dana 23-2 bak)
Nei, det er ikke servo......så den er litt tung på rattet når du står i ro:)
Alt av lys og el.anlegg(12V)virker som det skal
Her er det bare tut og kjør.
Fritatt fra EU kontroll. Årsavgift og forsikring er ca 800kr pr. år
Pen og morsom bil, men blir dessverre for lite brukt, kan byttes i Can Am Outlander LTD ATV,helst med belter...men ingen betingelse
Kan ikke svare på tlf før 25.3.2011(er på sjøen) send mail
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27376881
Restaurert som en 80- talls off roader. Selv om den ikke er en orginal kriger fra andre verdens krig lengere, mener jeg at den dokumenterer norsk Jeep historie på en fin måte. Forsvaret solgte ut mengder med jeeper på 70 og 80 tallet. Noen havnet heldigvis hos norske samlere. En del havnet ut av landet.. Andre av disse fant veien inn i off road miljøet og ble bygget om. Når man ser gamle bilder fra trandum er det til å få tårer i øynene... man kan jo lure på hvor alle bilene ble av...
Det er klart at det finnes ikke noe mere eksklusivt enn en 100% orginal tidlig kriger. Men jeg mener det må være plass for alle. Denne jeepen med mange flere har blitt hevet og fått ny motor. Veien tilbake til orginal er nok forlengst overskevet...
Jeg synes det er en trivelig Jeep jeg da :)
Link til HMK forumets diskusjon:
http://www.network54.com/Forum/86929/thread/1300476174/Jeep%20selges,%20Norges%20peneste%20--
-
herregud...
(det gjaldt altså den tullingen på HMK som syter over at den er ombygd...)
-
Jeg har lest på HMK forumet og jeg er dypt sjokkert.
Jeg er gjerne med på en kronerulling slik at John Agnes (skrivefeil etter Gadaffi metoden) Sandvik kommer til psykolog.
-
Bra Tor :)kan avse en tier jeg også til en god sak,mer enn det er ikke hans meninger verdt..
-
Jeg kan være med på en kronerulling her.
Hvor mye er det for en original skrue nå til dags?
-
Utrolig hvor mye "tunnel syn" enkelte klarer å ha... ::)
-
Helt ærlig har jeg ikke hørt på maken til sprøyt. At en fyr sender en annonse videre til Biltilsynet sier jo det meste. Slike folk er farlige for ethvert bilmiljø av noe slag. Håper vettuge folk i den klubben irettesetter vedkommende kraftig.
-
Det finnes alltid noen som er "syke i hodet", dessverre. Innen HMK finnes det ombygde biler i fleng, og de fleste HMK'ere har et pragmatisk syn på akkurat den saken. Men noen fundamentalister finnes det selvfølgelig der også. Er selv medlem av HMK og synes ikke HMK skal "svertes" p.g.a. noen mindre begavede tullinger. Kriger'n var fin den!
-
Da var det tid for refleksjon:
http://www.network54.com/Forum/86929/thread/1300877725/%C5PENT+FORUM+-+Refleksjon
-
Godt vi kun "sliter" med diskusjonen rundt om frontlysa skal være runde eller firkanta :-)
-
Der har vi jo allerede konkludert med at de skal være runde. ;D
-
Ikke på YJ :-)
-
Hehe ;D ;D
-
Alle jeeper har runde frontlys
-
Som Ronny sa, ikke på YJ:-)
-
Helt riktig gutter :) ikke YJ 8) 8) 8)
-
Syns nå det er stas med firkanta jeg da....ehh, var det jeg som sa det? neiida :P