www.jeepclubnorway.no
Modeller => TJ => Emne startet av: TwoMoreDays på Ma.,14,Mars,2011,17,31
-
Heisan folks, dekk og felger på tur over fjorden.
Begynner nå å lure på hvor mye tiltak jeg må gjøre for å kjøre rundt med di ??
MB Wheels Gunner 5stk 17X8 5-114.3 -6C
LT265/70R17E1 121R WRANGLER SILENT PR GRD
Som dere ser så innrømmer jeg at jeg er mest på asfalt :-(
Jeg har hele tiden hatt planer om 2" heving
La meg vite hva dere synes og kom gjerne med innspill.
-
ca 32" rekker godt med 2" heving.
-
Hva med bredden her ?
Må jeg ha nye skjermer m.m.
ca 32" rekker godt med 2" heving.
-
Her er en kalkulator på dekk.
http://home.c2i.net/amund/dekkdim.htm
sen må du sjekke backspace på felgene.
-
Hei og takk, den er fin den!
Men den sier ikke så mye om dekkene stikker utenfor ?
Jeg håpte på at noen inne på forumet klarte å lese backspacing etc. i.h.t. til gitte opplysninger.
Mange takk :-)
Her er en kalkulator på dekk.
http://home.c2i.net/amund/dekkdim.htm
sen må du sjekke backspace på felgene.
-
Jeg antar at -6 på slutten er innpresset.
det betyr at anleggsflaten på felgen er 6mm innover fra midten (felgen stikker mer ut.)
8" / 2 = 4" + 6mm (1/4") = 4 1/4 tomme backspacing. På en YJ ville vel 6" bredder vært litt lite (ihht myndighetene, helt perfekt ihht andre ;D), trolig det samme på TJ.
Vent til du får dekkene og mål, det gir det riktigste svaret.