www.jeepclubnorway.no

Modeller => TJ => Emne startet av: TwoMoreDays på Ma.,14,Mars,2011,17,31

Tittel: Nye dekk i kontaineren på vei :-)
Skrevet av: TwoMoreDaysMa.,14,Mars,2011,17,31
Heisan folks, dekk og felger på tur over fjorden.
Begynner nå å lure på hvor mye tiltak jeg må gjøre for å kjøre rundt med di ??

MB Wheels Gunner 5stk 17X8 5-114.3 -6C
LT265/70R17E1 121R WRANGLER SILENT PR GRD

Som dere ser så innrømmer jeg at jeg er mest på asfalt :-(

Jeg har hele tiden hatt planer om 2" heving

La meg vite hva dere synes og kom gjerne med innspill.




Tittel: Re: Nye dekk i kontaineren på vei :-)
Skrevet av: OliverogfarMa.,14,Mars,2011,17,45
ca 32" rekker godt med 2" heving.


Tittel: Re: Nye dekk i kontaineren på vei :-)
Skrevet av: TwoMoreDaysMa.,14,Mars,2011,18,20
Hva med bredden her ?
Må jeg ha nye skjermer m.m.


ca 32" rekker godt med 2" heving.



Tittel: Re: Nye dekk i kontaineren på vei :-)
Skrevet av: OliverogfarMa.,14,Mars,2011,18,28
Her er en kalkulator på dekk.

http://home.c2i.net/amund/dekkdim.htm

sen må du sjekke backspace på felgene.
Tittel: Re: Nye dekk i kontaineren på vei :-)
Skrevet av: TwoMoreDaysMa.,14,Mars,2011,19,17
Hei og takk, den er fin den!

Men den sier ikke så mye om dekkene stikker utenfor ?
Jeg håpte på at noen inne på forumet klarte å lese backspacing etc. i.h.t. til gitte opplysninger.

Mange takk :-)


Her er en kalkulator på dekk.

http://home.c2i.net/amund/dekkdim.htm

sen må du sjekke backspace på felgene.
Tittel: Re: Nye dekk i kontaineren på vei :-)
Skrevet av: JeepTi.,15,Mars,2011,10,42
Jeg antar at -6 på slutten er innpresset.
det betyr at anleggsflaten på felgen er 6mm innover fra midten (felgen stikker mer ut.)
8" / 2 = 4" + 6mm (1/4") = 4 1/4 tomme backspacing. På en YJ ville vel 6" bredder vært litt lite (ihht myndighetene, helt perfekt ihht andre ;D), trolig det samme på TJ.
Vent til du får dekkene og mål, det gir det riktigste svaret.