www.jeepclubnorway.no

Modeller => TJ => Emne startet av: TwoMoreDays på Fr.,11,Mars,2011,15,31

Tittel: Ennå en girkasse tråd - 2.5L>4.0L og Manuell til Automat
Skrevet av: TwoMoreDaysFr.,11,Mars,2011,15,31
Heisan folkens,

Ser at det er en del snakk om automatkasser her, uten at man blir helt klok.
Da får jeg vel bare hive inn mitt prosjekt også.

Jeg har en TJ 1997 med havarert 2.5 liters motor.
Til denne har jeg kjøpt en 4.0L 2005 fra Rubicon, samt NV3550 og spline.
Så da skulle det vel bare være å sette igang ??

Vel etter jeg startet en tråd her inne for et år siden og fikk svar fra Svein
at han hadde oppgradert til 4L. Men automat, så har dette svivet i bakhuet mitt.
Jeg har også nettop vært i US flere uker og kjørt automat.
Hjemme kjører jeg mest Think elbiler som har automat....

Så da ligger det vel naturlig å stappe inn automat i Wrangleren også ??

Så mitt spørsmål er! Hva skal jeg kjøpe for noe ?

Har en kontainer som går fra USA om 2-3 uker så vill ha den inn der.
Hehe... Der har jeg allerede di nye dekkene og felger... (sikkert ikke godkjent).
Har sikkert litt plass igjen om noen skal ha noe over.

Alle tips tas imot !!

TwoMoreDays
Tittel: Re: Ennå en girkasse tråd - 2.5L>4.0L og Manuell til Automat
Skrevet av: OliverogfarFr.,11,Mars,2011,16,35
Hei,
Her er lite snakk om låder i min tråd:

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,6956.0.html

Utfallet ble en 42RE låda.
Tittel: Re: Ennå en girkasse tråd - 2.5L>4.0L og Manuell til Automat
Skrevet av: TwoMoreDaysFr.,11,Mars,2011,19,29
Heisan,

Jeg har etter tips og googling også kommet fram til:  42RLE
Er dette den samme som 42RE ??

Lurer også på om denne har samme bellhousing for 3.7L og 4L ??

All hjelp settes pris på :-)
Tittel: Re: Ennå en girkasse tråd - 2.5L>4.0L og Manuell til Automat
Skrevet av: OliverogfarFr.,11,Mars,2011,20,06
Her kan du lese litt om 42RE og 42 RLE.

http://www.jeepkj.com/forum/showthread.php?t=34292&page=2

Tittel: Re: Ennå en girkasse tråd - 2.5L>4.0L og Manuell til Automat
Skrevet av: TwoMoreDaysLø.,12,Mars,2011,00,56
Hei og takk for svaret ditt!

Jeh vet at jeg må bytte computer... Den billigste løsningen er nok å få en original 2005 Rubicon computer.
Som snakker med kassa. Eventuelt noe dyrere greier som man kan programmere og leke med.
Jeg har videre plan om "supercharger" og E85.

Men er det noe rent mekanisk som ikke skulle passe ?

La diskusjonen gå :-)


ULTRADRIVE KASSE.  Tviler på at den kan benyttes "all alone, selv om du får tak i computeren til kassa"
Dvs, at du må ha computeren til motoren/samme årsmodel, da det er communikasjon mellom computerne.

The 42LE was modified in 2003 as the 42RLE, originally for the then-new Jeep Liberty. It is a 42LE transaxle, modified for RWD use by removing the integral differential and transfer chain. Power flow exits the rear of the transmission. The case has also been modified. This transmission is still in production for several models.

Applications:

    * 42RLE
          o 2005–present Chrysler 300
          o 2006–present Dodge Charger
          o 2004–present Dodge Dakota
          o 2004-2009 Dodge Durango
          o 2005-2008 Dodge Magnum
          o 2007–present Dodge Nitro
          o 2003–present Jeep Liberty
          o 2003–present Jeep Wrangler
          o 2009 Dodge Challenger V6
          o 2003-2008 Dodge Ram

Tittel: Re: Ennå en girkasse tråd - 2.5L>4.0L og Manuell til Automat
Skrevet av: OliverogfarLø.,12,Mars,2011,09,48
Rent mekaniskt så er det fin passform men om du inte har en donørbil med kabelstomme, komputere og annet nødvendigt tilbehør så kan det bli ett stort prosjekt att få dette og fungere sammen.
Her er det ju 2 stk computere som skall komunisere med varandre.