www.jeepclubnorway.no

Modeller => TJ => Emne startet av: wrangler på Ma.,27,Desember,2010,22,54

Tittel: Tj på Finn
Skrevet av: wranglerMa.,27,Desember,2010,22,54


250.000 for en 97 modell TJ.
Lagd av gull denne her eller?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26042032
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: kjetilTi.,28,Desember,2010,00,17
He he noen tror de har gull her ja.

Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: store indianerTi.,28,Desember,2010,09,47
Han har nok fått beskjed av Kvinnebeistet om at nå SKAL du selgen den bilen 8) 8) 8) 8)
Med den prisen er det nok ganske sikkert at han ikke blir kvitt den ;D ;D ;D
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: SkyjackerTi.,28,Desember,2010,10,45
Ja og 710,000,- for en hevet Rubicon JK på autodb. Fet bil, men for en pris.. men det har nok litt med avgiftene å gjøre.. :'(
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: provib@gmail.comTi.,28,Desember,2010,11,26
Klart dette har med avgiftene å gjøre, også på tjen. Det er jo derfor folk flest kjører rundt med symaskiner i Norge. I US hadde tjen kostet kr 40.000.- Hadde du skulle inportere denne bilen hadde den sikkert blitt like dyr som den på finn. Kan jo også hende han er så glad i den at han ikke ønsker å kvitte seg med den for en billigere penge men legger ut for å se. Er enig i at prisen er i stiveste laget også med tanke på antall km. men det er ikke manga av disse 4Litærne i Norge og det er jo et meget bra ekseplar. Om han ønsker den prisen for den er det jo opp til han/henne. Får han/henne det for den er jo det bra  for alle wranglere som holder seg godt i pris. Men klart iriterende for de som ikke har en og ønsker å kjøpe. I utgangspunktet ønsker ikke jeg helle å selge min Wrangler heller men det er klart... Får jeg nok for den kan det jo altid diskuteres.   Ja ja, dette ble ett langt innlegg men har hegentlig ikke no med det å gjøre. :-)
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: NeowulfTi.,28,Desember,2010,14,05
Jeep er gull    :D 
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: Stein-KTi.,28,Desember,2010,14,42
Er ikke det gamle bilen til Tomas?
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: SkyjackerTi.,28,Desember,2010,15,08
Jeg likte høytalerne+diskant han hadde montert i dørene..
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: wranglerTi.,28,Desember,2010,17,14
Er ikke det gamle bilen til Tomas?

Jo.... det tror jeg det er.
Ny eier skal ha 100 mer enn det han kjøpte den for.

Flott det.
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: xjrebelTi.,28,Desember,2010,19,00
Jeep er gull    :D 
helt riktig svar :) :)
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: BirkelandjeepOn.,29,Desember,2010,19,37
Sitat
Ny eier skal ha 100 mer enn det han kjøpte den for.


Det er godt mulig, men hvis det stemmer så gjorde han et varp da han kjøpte den..
Det er jo vanvittig mye peng for en trang 4-seter, men den har godkjent vognkort, sperr forran og bak, rikelig med dekk, så at den koster en del er kanskje ikke så rart. er ikke veldig lenge siden det ble solgt en grønn sahara for ca samme pris, samt en bergenser som importerte sahara fra tyskland, med manuel gir kom ca den prisen han også.....

Men finner man en bra bil med symaskin-motor så koster vel den ca 1/4 del av prisen, få tak i 4.0l motor, to sahara klistremerker, plastikk sideskjørt fra statene, så vips har man nesten sahara 4.0 for halv pris..... ::)
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: TomasOn.,29,Desember,2010,19,38
Er ikke det gamle bilen til Tomas?

Jo.... det tror jeg det er.
Ny eier skal ha 100 mer enn det han kjøpte den for.

Flott det.

joda dette er min gamle. riktig nok litt mindre tror jeg. den står vel på 33" dekk, også har han vel solgt vinsjen tror jeg.
hehe, jeg syns ikke høyttalerne i dørene passet noe bra :-)
Og 100 mer enn han gav er en sterk overdrivelse.
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: TomasOn.,29,Desember,2010,19,39
Sitat
Ny eier skal ha 100 mer enn det han kjøpte den for.


Men finner man en bra bil med symaskin-motor så koster vel den ca 1/4 del av prisen, få tak i 4.0l motor, to sahara klistremerker, plastikk sideskjørt fra statene, så vips har man nesten sahara 4.0 for halv pris..... ::)

Helt enig.
Man får en TJ 2.5 i dag for under 100tusen. få tak i en vrake TJ fra sverige med 4.0liter og bygg om og få en komplett TJ 4.0liter for 120tusen. De er jo hlet like foruten motor og gir.
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: provib@gmail.comOn.,29,Desember,2010,19,58
Mange muligheter her.  Det er klart... har du ett sted å stå med to tjer, godt med kunskap og verktøy. osv så er der jo "bare å slenge inn en 4 liters motor" med girkasse, hjerne, flytting av motorfester, skifte girpinnen, osv.  Men ikke alle har denne muligheten.
Men har man det er det jo greit. Uansett tror jeg den konverteringen kommer på litt mer enn 20.000.-  Bare frakten fra statene kommer fort på 10.000.  Og en liten morro greie.. : Saharaklistremerkene koster 1400kr per stykk hos merkeforhandler i Norge. he he.  Men de får du billig uorginale da.
Jeg skulle bare skifte ramme må min TJ, skulle bare bruke et par mnd.. Eh. Har tatt 3 år nå.  Men men. Hobby er gøy.
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: TomasOn.,29,Desember,2010,20,39
vel en på forumet her var vel akkurat utenlands en tur, hos søta bror. Handlet vel komplett 4.0 TJ motor, gir, ledningsnett osv. Fikk vel også tlibud om montering for en grei penge. Tror faktisk at den pakka ville kommet på iallefall under 25 ferdig montert. bare å kjøre ned, sove en natt på hotell, og køjre hjem igjen med 4.0liter :-) Og avgifter blir det jo ikke annet av enn moms siden alle bilene er 10 år eller eldre.
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: provib@gmail.comOn.,29,Desember,2010,22,43
Det er i såfall veldig bra!
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: KrisTo.,30,Desember,2010,00,30
Kan ikke klage ;D ;D ;D
Turte ikke å sette den inn i bilen før den er forhåndsgodkjent.
Har hatt denne bilen som daily driver i 8 år nå, og har mer eller mindre hatt øynene åpne for en slik motor siden da. Tolmodighet :)
Så nå er det å heve bilen enda mer, få det inn i vognkortet og sende inn en søknad om motorbytte til våre, kremt, venner i BT.

Yes jeep er gull, skulle jeg solgt min skulle jeg hatt minst 999.999kr. 100000kr for markedsverdien og 899999kr for afeksjonsverdien, he-he!
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: SASRTo.,30,Desember,2010,01,27
Heisann!
Det er nok jeg som eier bilen det er snakk om ja, kjøpte den av Tomas for 220tusen...
Annonsen er ferdig oppdatert, beklager hvis det har tatt litt tid, men jeg er for øyeblikket på ferie:)
Flott om dere leser hele annonsen slik den står nå:)
Bare å sende en mail hvis det er noe dere lurer på, foretrekker det isteden for å bli *kremt* forhåndsdømt her inne på forumet;)

Mvh,
Ole
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: kjetilTo.,30,Desember,2010,01,36
Ja det må jeg si var en utfyllende annonse. Puhh tok jo opptill flere minuter å lese den.

Lykke til med salget.
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: SASRTo.,30,Desember,2010,01,48
Tenkte det var greit å skrive alt i en smell,
så slipper jeg å sende lange mail med de samme spørsmålene hele tiden;)

Takk for det:)
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: TomasTo.,30,Desember,2010,15,49
Kanskje jeg må kjøpe den tilbake :-)

Savnet er fremdeles stort  :-[
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: KrisTo.,30,Desember,2010,16,12
Ja Tomas, Ja,Ja,Ja! det er på tide at du får tilbakeTJ'en din :) Perfekt daily driver /pendler bil vet du :) :) :)
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: TomasFr.,31,Desember,2010,00,13
blir vel ikke stort igjen av statens satser når man kjører 30 - 40 tusen i året med en slik bil  :(
Men 4.0litern ble iallefall VARM. for det blir faen meg ikke WJ'en  >:(
Må omtrent smøre setet og rattet med frostvæske for ikke å fryse fast inni der.  ;D
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: wranglerFr.,31,Desember,2010,01,21
Det er utrolig positivt om du (Ole) får 250.000 for TJ'n
Det er i så fall good news for alle oss andre med jeeper som begynner
å dra litt på åra.

Have fun i Mexico. Vi følger med på salget av gull-Jeepen.


Kathrine
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: store indianerLø., 1,Januar,2011,08,40
blir vel ikke stort igjen av statens satser når man kjører 30 - 40 tusen i året med en slik bil  :(
Men 4.0litern ble iallefall VARM. for det blir faen meg ikke WJ'en  >:(
Må omtrent smøre setet og rattet med frostvæske for ikke å fryse fast inni der.  ;D

Vi gjør vel bare sånn som dette for ikke å fryse i WJ vel? ;D ;D ;D
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,3744.0.html
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: kjetilLø., 1,Januar,2011,21,08
blir vel ikke stort igjen av statens satser når man kjører 30 - 40 tusen i året med en slik bil  :(
Men 4.0litern ble iallefall VARM. for det blir faen meg ikke WJ'en  >:(
Må omtrent smøre setet og rattet med frostvæske for ikke å fryse fast inni der.  ;D

He he ikke for å mobbe deg tomas men var det ikke noe suksess med å bare syre ut varmeapperatet ditt ?  ;D  ;D
Du fikk jo oppskriften på hvordan en får varm wj. Trodde du hadde fikset dette til nå  ;) Jeg med flere har iallfall en meget god å varm bil med ombyggingen.  ;D  ;D  :D ;D  ;D  ;D
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: xjrebelLø., 1,Januar,2011,21,46
Det er utrolig positivt om du (Ole) får 250.000 for TJ'n
Det er i så fall good news for alle oss andre med jeeper som begynner
å dra litt på åra.

Have fun i Mexico. Vi følger med på salget av gull-Jeepen.


Kathrine
Det eneste litt negative er at det er for dyrt for enkelte å få kjøpt seg en slik bil,kunne tenkt meg en CJ 7 f.eks som rep objekt,men prisene bidrar til at jeg får råne rundt i en XJ.Men for all del,,gode biler skal ha gode priser,så det på ingen måte kritikk av prisen på TJ`n i denne tråden,den er gjennomført grom..
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: TomasSø., 2,Januar,2011,00,53
blir vel ikke stort igjen av statens satser når man kjører 30 - 40 tusen i året med en slik bil  :(
Men 4.0litern ble iallefall VARM. for det blir faen meg ikke WJ'en  >:(
Må omtrent smøre setet og rattet med frostvæske for ikke å fryse fast inni der.  ;D

He he ikke for å mobbe deg tomas men var det ikke noe suksess med å bare syre ut varmeapperatet ditt ?  ;D  ;D
Du fikk jo oppskriften på hvordan en får varm wj. Trodde du hadde fikset dette til nå  ;) Jeg med flere har iallfall en meget god å varm bil med ombyggingen.  ;D  ;D  :D ;D  ;D  ;D


Jo, jeg tror den syrevasken hjalp betraktelig, så nå har jeg antydning til varme i apparatet selv under 20 minus. Men det skulle jo gjerne vært brennvarm luft som kom ut av ventilene da  :)

sirkulasjon av luften gir bra med varme, så registeret BLIR varmt.
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: sten_mortenSø., 2,Januar,2011,17,47
Hehe... Tomas oppskriften til kjetil fungerer veldig bra! Det er fort gjort og det fungerer veldig bra!! Bare bøye seg i støvet :-) Nå har jeg webasto i tillegg. Men det ble ikke skikkelig varmt før olje kjøleren fra en Cj-7 ble montert... Ingen grunn til å kjøre kald bil :-)
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: TomasMa.,24,Januar,2011,23,29
Ble bilen solgt for prisantydning til slutt eller ???
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: SASRSø.,30,Januar,2011,15,11

 Fikk inn et godt bud rett i underkant av 240tusen, men kjøper trakk seg i siste liten pga uheldig endring i familiesituasjon,
 så den er fortsatt til salgs til høystbydende over 220tusen. Rask avgjørelse ved godt bud.

 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26544714 (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26544714)

 Mvh,
 Ole
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: karlson@epost.noSø.,30,Januar,2011,20,26
Synd at kjøperen trakk seg når alt nesten var i boks  :'(

Men, bilen går helt sikkert snart til en annen heldig kjøper. For som alle andre her på forumet har sagt er det ei flott kjerre.

Hadde den stått til salgs når jeg kjøpte min for et år siden hadde den allerede vert solgt.

Har det vert mange som har sett på den eller??

Erik
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: SASRSø.,30,Januar,2011,20,43

 Takk, i like måte :)

 Ikke så mange som har vært å sett på den, men har hatt over 8100 treff på annonsen på finn.no..,
 og en rekke forespørsler på mail, så det er vel bare å vente til "havesyken" melder seg hos den rette kjøper;)
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: KrisSø.,30,Januar,2011,21,31
Om ikke før, så vil nok "Havesyken" melder seg til våren.

Med sola som glinser på panseret, vår lufta som pepprer neseborene og en blanding av vei støy og musikk som dundrer i ørene, "The Jeep thing"  :) (ok, da! the TJ Jeep thing på asfalt vei ;))

hmmm! gleder meg plutselig veldig til våren :)

Lykke til.
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: TomasMa.,31,Januar,2011,18,36
Er nok muligens litt enklere å selge disse om våren, tidlig sommer. Er mange som er fristet av cab mulighetene. Og dette er jo en av de tøffeste cab'ene noen sinne laget  ;D

Så spesielle biler som vi har, så er det veldig mange som syntes de er kule, og vil prøve kjøre og prate i timesvis. Men det er de færreste som er villig til å betale for morroa. Det er nok bare å vente til du treffer en som er like glad i slike biler som deg.

Lykke til med salget!
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: SASRTi., 1,Februar,2011,01,04

 Takk takk ;D
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: dbSø.,20,Februar,2011,13,48
Kan vel se på denne TJ som solgt... om den befinner seg i den stand som er blitt beskrevet  :)

Ser frem til en tur til Rena for å evt kjøre denne vognen hjem i morgen......

db
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: SASRMa.,21,Februar,2011,16,13

 Da er "gullbilen" solgt :)

 Gratulerer Dan, og velkommen som jcn medlem!

 Mvh,
 Ole
Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: dbTi.,22,Februar,2011,08,22
Takker for den Ole, det var en morsom greie å kjøre hjemover.... Som gutt så lytter mann ikke alltid så godt etter ;-)) dvs første kryss som er fullstopp på kom vi relativt sidelengs inn i :-)))) Etter dette så gikk alt kjempe fint hjemover... Det er en stolt eier som skriver disse ord.. å all honnør til Ole for godt ivaretakelse av en flott bil !!!

Mvh db

Tittel: Re: Tj på Finn
Skrevet av: madcap1973On., 2,Mars,2011,12,15
Gratulerer med en helt vanvittig stilig bil!

I mine øyne er den helt perfekt...
 8)