www.jeepclubnorway.no

Modeller => TJ => Emne startet av: C3 på Ti.,14,September,2010,11,07

Tittel: Vindusviskerne funker ikke, hva kan være galt
Skrevet av: C3Ti.,14,September,2010,11,07
I dag da jeg kjørte til jobben sluttet vindusviskerne brått og fungere. Jeg har sjekket sikringene, tilsynelatende er det ingen som har gått, men jeg er usikker på hvilken sikring det er.

Videre så fungerer spylingen, vindusvisker og spyling bak fungerer også.

Hva mer elektronisk kan det være?

Hvis det var motoren eller en form for kontaktfeil, ville det ikke da ha vert litt ustabilt i forkant?

All hjelp mottas med stor takk. Er rimelig grønn når det gjelder mekking, så her snakker vi t-skje prinsippet ;)
Tittel: Re: Vindusviskerne funker ikke, hva kan være galt
Skrevet av: provib@gmail.comTi.,14,September,2010,11,49
En del har hatt problemer med disse viskermotorene. noem har bare åpnet de og renset de innvendig så funker de som de skal igjen i laaang tid. Når det gjelder dårlig kontakt så ja.. det kan vakle en stund men trenger ikke gjøre det.
Tittel: Re: Vindusviskerne funker ikke, hva kan være galt
Skrevet av: OliverogfarTi.,14,September,2010,14,38
Jeg hade provat att forbikoppla motorn direkte til batteriet. Da vet du om det er motorn eller ikke som sjekket ut.
Tittel: Re: Vindusviskerne funker ikke, hva kan være galt
Skrevet av: C3Ti.,14,September,2010,17,17
Det merkelige er, når jeg skulle kjøre hjem fra jobb, så funket de igjen.... Så får vi se hvor lenge det varer.

Noen som har en digital versjon av en mekke-bok for TJ?
Tittel: Re: Vindusviskerne funker ikke, hva kan være galt
Skrevet av: abjornsenOn.,15,September,2010,09,11
Jeg har hatt samme problem. Årsaken hos meg var nok fukt som hadde trengt inn i vindusviskermotoren. Åpnet denne og gjorde den ren. Fant et par biter av magnetene som hadde løsnet og fjernet disse. Vindusviskerne fungerte greit etterpå.
Bestilte en ny motoe som jeg har liggende hvis motoren blir død en dag :)
Tittel: Re: Vindusviskerne funker ikke, hva kan være galt
Skrevet av: C3To.,16,September,2010,06,51
Jeg har hatt samme problem. Årsaken hos meg var nok fukt som hadde trengt inn i vindusviskermotoren. Åpnet denne og gjorde den ren. Fant et par biter av magnetene som hadde løsnet og fjernet disse. Vindusviskerne fungerte greit etterpå.
Bestilte en ny motoe som jeg har liggende hvis motoren blir død en dag :)

Ok. Takk for tipset