www.jeepclubnorway.no

Modeller => TJ => Emne startet av: Moose på Ti.,31,August,2010,21,48

Tittel: støydemping
Skrevet av: MooseTi.,31,August,2010,21,48
Ser at det ikke er noen "dempeplater" i gulvet på min TJ. Lurer derfor på å kjøpe 3mm bitumen plater og kle gulvplatene med for å stenge ute litt lyd. Noen som har prøvd? Eller er det så mye vindstøy at plater i dørken ikke har noe for seg?
Tittel: Re: støydemping
Skrevet av: KSOn., 1,September,2010,00,17
Jeg la noen slike tunge gummiplater i dørken på min, 3-5mm med lim på ene siden. Det hjalp nok litt, men det som hjalp mest var å isolere toppen på innsiden! Ble mye lunere inni bilen også av det, og tilsynelatende mindre fukt om vintern. Jeg tok bare å kjøpte en 3-4 sorte, enkle og billige liggeunderlag og limte de i taket, og kledde det så med stoff. Den løsnet etter noen år på min så sørg for å bruke god lim! Det gjorde tydligvis ikke jeg.
Tittel: Re: støydemping
Skrevet av: HeepeejeepOn., 1,September,2010,00,23
Jeg tok bare å kjøpte en 3-4 sorte, enkle og billige liggeunderlag og limte de i taket, og kledde det så med stoff. Den løsnet etter noen år på min så sørg for å bruke god lim! Det gjorde tydligvis ikke jeg.

Har lurt på dette selv, kunne ikke tenkt deg å lagt ut et bilde eller to av resultatet? :)
Tittel: Re: støydemping
Skrevet av: MooseOn., 1,September,2010,19,59
Jeg la noen slike tunge gummiplater i dørken på min, 3-5mm med lim på ene siden. Det hjalp nok litt, men det som hjalp mest var å isolere toppen på innsiden! Ble mye lunere inni bilen også av det, og tilsynelatende mindre fukt om vintern. Jeg tok bare å kjøpte en 3-4 sorte, enkle og billige liggeunderlag og limte de i taket, og kledde det så med stoff. Den løsnet etter noen år på min så sørg for å bruke god lim! Det gjorde tydligvis ikke jeg.
Takk for tipset
Tittel: Re: støydemping
Skrevet av: HeepeejeepTi.,12,Oktober,2010,17,36
Dårlige bilder men slik ble resultatet i min vinter-top. Isolasjonsmatte fra Biltema med sete-trekk (tykk-nylon). Brukte limet som er på platene til å feste stoffet, mattene er så festet med dobbeltsidig teip. Gir en lunere følelse og demper støyen en god del.