www.jeepclubnorway.no

Modeller => TJ => Emne startet av: wrangler 98 på Ma.,15,Januar,2007,23,52

Tittel: Wrangleren er blitt personbil
Skrevet av: wrangler 98Ma.,15,Januar,2007,23,52
I dag ble Wrangleren personbil.
Møtet med biltilsynet i Ålesund ble faktisk en hyggelig opplevelse.
Ble betjent av en meget serviceminded mann som åpenbart har
forstått at de er her for oss og ikke omvendt.
Vel,nok skryt,det som jeg tenkte å nevne er at nå godkjenner de sikkerhets
belter som ikke nødvendigvis er E merket.Bestilte mine hos JeepsAreUs.com i USA
originalt til Wrangler.Disse er "federal"godkjente og etter nye regler er de også
godkent i Norge.
Så nå  kjører jeg også med hvite (polakk)skilt

Federal motor safety system (FMWiechle safety system)§ 209 210

(http://homepage.mac.com/oojtk/.Public/Bilder/Jeep/DSC_0026.jpg)

(http://homepage.mac.com/oojtk/.Public/Bilder/Jeep/DSC_0033.jpg)

(http://homepage.mac.com/oojtk/.Public/Bilder/Jeep/DSC_0035.jpg)
Tittel: Sv: Wrangleren er blitt personbil
Skrevet av: wranglerTi.,16,Januar,2007,12,04
så flott, bra at det ordnet seg så lett!

Kathrine
Tittel: Sv: Wrangleren er blitt personbil
Skrevet av: backupLø.,27,Januar,2007,21,39
Heisann.
Kjekt m baksete, ja. Min TJ 97 fekk 'jordbærplukkarskilt' i November i fjor. Og no er den godkjend med 2" OME fjører, 3" PA bodylift, 35" GYMTR og 10" felg. ;D ;D ;D   Fekk nytt vognkort i dag m 4 linjer merknader  :D
Tittel: Sv: Wrangleren er blitt personbil
Skrevet av: SkyjackerMa.,29,Januar,2007,09,34
Heisann.
Kjekt m baksete, ja. Min TJ 97 fekk 'jordbærplukkarskilt' i November i fjor. Og no er den godkjend med 2" OME fjører, 3" PA bodylift, 35" GYMTR og 10" felg. ;D ;D ;D   Fekk nytt vognkort i dag m 4 linjer merknader  :D
¨

post et bilde av den da!
Tittel: Sv: Wrangleren er blitt personbil
Skrevet av: RudiTi.,15,Mai,2007,09,33
Dette må eg i gang med og, men for en som er tvilende til kompetansen på det lokale biltilsyn:
Det er det e-11 merket de ønsker?
Så på en 2001 mod TJ, der var selene bak fortsatt i bilen, og de har det merket.
Sett noe skriftelig på at det ikke er nødvendig?
Er vel ikke så lurt å lære de jobben, lett for at servicen blir litt dårlig da....
Tittel: Sv: Wrangleren er blitt personbil
Skrevet av: simonTi.,15,Mai,2007,10,42
Jeg var på BT i Drammen for et par uker siden i samme ærend.   5 timer å vente, 2 minutter å vise :)
Jeg hadde kjøpt seler på Torshov Bilrek.  Han kikket nøye på innfestningen, og merkelappen på selene.   Alt var helt ok.  Ikke noe problem, og selene koster trehundre og noe pr stykk.
Tittel: Sv: Wrangleren er blitt personbil
Skrevet av: Rune77Ti.,15,Mai,2007,11,47
Viste min i Kristiasand for et par uker siden. var ute litt tidlig, men ble sent rett inn. Kontroløren ba meg løpe inn i skranka å trekke en kølapp, så jeg slapp å vente på å få utlevert skilter etterpå. Da jeg kom ut igjen var han nesten ferdig. Veldig positivt overasket.
Kjøpte mine belter på mekonomen, ca 550 pr stk
Tittel: Sv: Wrangleren er blitt personbil
Skrevet av: KSTi.,15,Mai,2007,14,03
Noen som tørr å gjette på pris på frakt for bakseter fra andre siden av dammen?
Tittel: Sv: Wrangleren er blitt personbil
Skrevet av: renegadeTi.,15,Mai,2007,14,14
Noen som tørr å gjette på pris på frakt for bakseter fra andre siden av dammen?

www.jetcarrier.com

Tittel: Sv: Wrangleren er blitt personbil
Skrevet av: wrangler 98Sø.,20,Mai,2007,23,21
Dette må eg i gang med og, men for en som er tvilende til kompetansen på det lokale biltilsyn:
Det er det e-11 merket de ønsker?
Så på en 2001 mod TJ, der var selene bak fortsatt i bilen, og de har det merket.
Sett noe skriftelig på at det ikke er nødvendig?




Jeg kontaktet først BT i Drammen,som igjenn tok kontakt med en i Porsgrund og som deretter tok kontakt med meg igjen.Kunne da fortelle at de nylig hadde fått diverse skriv om godkjenneng av belter på bruktimporterte biler fra USA.Disse er ikke  "E" godkjente,men godkjent av det amerikanske Federal motor safety systems ( FMWiechle safety systems) da omtalt under §209 -210 .I samme godkjenning gjeller også nye belter.
Anbefaler deg alikevel å forhøre deg med det stedlige BT før visning,da det jo ikke eralle som leser alle direktiv og regelendringer som blir sendt ut sentralt.
Forøvrig så kostet mine originale m/støvkappe i USA 129$ pluss frakt og mva.





Tittel: Sv: Wrangleren er blitt personbil
Skrevet av: LesPaulMa.,21,Mai,2007,00,04
Jetcarrier er svarte meg ta genialt.
En bonus er at man kan bestille deler fra f.eks. http://www.4x4xplor.com/lod/index.php (http://www.4x4xplor.com/lod/index.php) Som jeg synes er knalltøft, og som bare leveres i USA.
Tittel: Sv: Wrangleren er blitt personbil
Skrevet av: KSTo.,21,Juni,2007,23,29
Har en fyr som sier han kan selle meg orginale setebelter til wranglern for 75$ pluss frakt....blir ca 110$ totalt. Blir det samme beltene som wrangler 98 fikk godkjent? Er prisen grei?