www.jeepclubnorway.no
Modeller => YJ => Emne startet av: Stian Olsen på Sø.,10,Mai,2009,20,59
-
Jeg har en Wrangler 88 med 4,2 rekkesekser.
Har hatt problemer med at det stanser i tide og utide.Tenningen blir bare kuttet.
Jeg bytta coil men det hjalp ikke.Spenningen over coilen ligger på ca 6 volt???er dette riktig?
Plussiden på coil ligger på 12 volt mens jordingen som går via tenningsmodulen ligger på 6 volt.er modulen ødelagt?
-
"Tenningsmudul-boks" som du finner under spylertank kan være synderen. Mitt svar på denne gjettekonkuransen er den.
-
Takk for svar,noen som vet om det er CPS på denne forgasserbilen,evnt om det er den som laager trøbbel?
-
Hei. Jeg har akkurat samme bil med samme motor. Har hatt litt problemer likt som deg, men etter å bytte tenningskabler, plugger, samt å bytte til Weber forgasser har det blitt ufattelig mye bedre. Mao, forgasseren kan også få bilen til å stoppe. Når det brukes vakum kan det hende den stopper lettere, f.eks. når du bremser i lyskryss o.l.
Søk på google på Weber 4.2 YJ og "Nutter Bypass", så er du på riktig vei.
-
Jeg dro til Aarnes i dag og kjøpte ny tenningsmodul til 4,2 litern..750 kr+moms er helt overkommelig.
Etter at jeg satt den i har den ihvertfall gått fint i dag uten tenningskutt.
Nå er det bare litt ujevn gange på tomgang,og dette regner jeg med er gasseren.Får vel gjøre noe med denne en dag og:)
-
Antar det er denne tråden du sikter til http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,4414.0.html Flott at du kommer tilbake med løsning på problemet, men det er fint om løsningen kommer i samme tråd som den problemet er beskrevet i. Da blir det så mye mer oversiktlig å finne frem i for fremtiden...
-
Jeg slo dem sammen slik de burde være!
Mvh Stein-K
-
Takk for det Stein Erik,jeg er ganske fersk her inne :)