www.jeepclubnorway.no

Modeller => TJ => Emne startet av: termo på Lø., 2,Mai,2009,17,30

Tittel: Soft top - HJELP -
Skrevet av: termoLø., 2,Mai,2009,17,30
Hei,

Har akkurat forsøkt og montere softtop for første gang, virker som noe mangler.

Det er åpent rundt dørene, har heldører i metall og er ikke helt sikker på hvilken type softtop det er men det virker som at det skulle vært en slags ramme fra frontruta og over dørene ned til karoseriet bak setene.

Kan dette stemme? Kanskje jeg ikke fikk det med da jeg kjøpte jeepen min i høst?
Tittel: Sv: Soft top - HJELP -
Skrevet av: NeowulfLø., 2,Mai,2009,17,37
du skal ha fått med en ramme til å ha rundt dørene , ja da mengler du det .
hvilken jeep er det?
Tittel: Sv: Soft top - HJELP -
Skrevet av: termoLø., 2,Mai,2009,17,42
Det er en 1999, 2,5l
Har du peiling på hvor jeg kan få tak i en slik og hva den evnt. heter
Tittel: Sv: Soft top - HJELP -
Skrevet av: Herman HilleLø., 2,Mai,2009,18,02
Det er disse du mangler:

(http://www.quadratec.com/Assets/Images/41447/41447-md.jpg)

http://www.quadratec.com/products/11132_59.htm

http://www.quadratec.com/products/11132_58.htm
Tittel: Sv: Soft top - HJELP -
Skrevet av: termoLø., 2,Mai,2009,18,07
Tusen takk for hjelpen :D, da får jeg skaffe meg et par slike  :-[
Tittel: Sv: Soft top - HJELP -
Skrevet av: NeowulfLø., 2,Mai,2009,18,41
setter en knapp på at du mangler alt dette :
http://www.quadratec.com/products/11105_50.htm

Tittel: Sv: Soft top - HJELP -
Skrevet av: TomasLø., 2,Mai,2009,19,49
Hør med forrige eier. Slike pleier jo alltid å følge bilen. hvis ikke de gamle er ødelagt da.
Men jeg har aldri greid å ødelegge disse, enda jeg har hatt 3 TJ'er i forskjellig stand og årsmodell.

Hvis ikke det er byttet til sånn supertop skit, da hender det at det følger med sånne pinglejern til å dra kalesjen rundt med borrelås på istedet.
Nei de originale der er faktisk best. Raskt og enkelt å sette på kalesje også. Du vil fort se om det er supertop, siden de ofte bytter den frontbøylen. originalt så sitter frontbøylen fast i kalesjen, også klemmes den nedtil toppen av vindusruta med de hengslene. Er det sånn spesiell supertopp greie, så må du skru på ei skinne på toppen av vinduet ditt først.

Men det er helt sikkert delte meninger om hvor bra det erstatningsgreine inkl bøyer fra supertop er.
Tittel: Sv: Soft top - HJELP -
Skrevet av: Erik SSø., 3,Mai,2009,23,56
Har slike liggende for salg.
Tittel: Sv: Soft top - HJELP -
Skrevet av: termoTi., 5,Mai,2009,21,15
Hei Erik

Jeg har sendt deg en mail ang de du har liggende. Kan du se på den?
Tittel: Sv: Soft top - HJELP -
Skrevet av: Erik SOn., 6,Mai,2009,09,28
Har svart på mail.