www.jeepclubnorway.no

Modeller => TJ => Emne startet av: Frode på Ti.,28,April,2009,13,34

Tittel: Godkjent 35" på TJ?
Skrevet av: FrodeTi.,28,April,2009,13,34
Ser at en annen kar laget en tråd ang godkjenning av 33" på TJ, uten respons.

Jeg holder på å hjelpe et par kompiser med godkjenning av 35". Trenger skiltnr på biler som er godkjent med 35" etter 2006. Dette er ingen risikosport, ingen risikerer at bilen mister sin godkjenning. :)
Det er i og for seg ikke et argument at en lignende bil er godkjent, men samme argument/dokumentasjon som tidligere er blitt godtatt vil veie tungt.
Tittel: Sv: Godkjent 35" på TJ?
Skrevet av: Stein-KTi.,28,April,2009,13,55
Blir for smått med 35"....

Du kan jo prøve reg nr mitt. Men der er det mye mer som er gjort også for å få godkjent dette! 36" ble godkjent i 2006 mener jeg. Den regelen og SFOOR kom 1 juni 06 !?!
Tittel: Sv: Godkjent 35" på TJ?
Skrevet av: FrodeTi.,28,April,2009,14,27
Vil prøve å samle flest mulig blant annet for å vise at dette er godkjent på flere trafikkstasjoner.
Grunnen til at jeg skriver 2006 er at det i 2006 kom en innskjerping fra veidirektoratet på krav til dokumentasjon.
Tittel: Sv: Godkjent 35" på TJ?
Skrevet av: yeyeyeTi.,28,April,2009,14,55
Regner med du har mitt regnummer uansett(Stein Bakke`s gammle), men det var vel sikkert før den tid det!

AR
Tittel: Sv: Godkjent 35" på TJ?
Skrevet av: FrodeTi.,28,April,2009,15,42
Hehe.. Det nummeret har jeg, ja.. Nei, det var 22.01.07 den ble godkjent.
Jeg har faktisk utskrift av hele mappa til den bilen..

Stein har forresten kjøpt seg helt ny JK som er hevet og montert 37" på.
Skal på BT for godkjenning, snart..
Tittel: Sv: Godkjent 35" på TJ?
Skrevet av: yeyeyeTi.,28,April,2009,21,17
Hehe.. Det nummeret har jeg, ja.. Nei, det var 22.01.07 den ble godkjent.
Jeg har faktisk utskrift av hele mappa til den bilen..

Stein har forresten kjøpt seg helt ny JK som er hevet og montert 37" på.
Skal på BT for godkjenning, snart..

Ja han sendte mail med bilde av JKèn så fort hab hadde fått på 37" på den,hehe. Like JK å æ,hehe....Men fikk du ut alt av info om min fra BT? Jeg har jo sendt scann av vognkortet mitt til en par stykker hær på forumet, men har ikke mere å gi dem, men kansje jeg også kan få ut dette fra BT, så jeg har litt mere å gi fra meg. JCN burde ordne en database med slike opplysninger, men mulig det er litt omfattende jobb for frivillige da. Amcar kansje kunne sittet på den?

AR
Tittel: Sv: Godkjent 35" på TJ?
Skrevet av: NeowulfTi.,28,April,2009,21,48
litt sånn på sidesporet , hvordan får han godkjent 37" på jk'en ?
eller er det "bare" hevinga som skal godkjennes?
Tittel: Sv: Godkjent 35" på TJ?
Skrevet av: FrodeTi.,28,April,2009,22,43


Ja han sendte mail med bilde av JKèn så fort hab hadde fått på 37" på den,hehe. Like JK å æ,hehe....Men fikk du ut alt av info om min fra BT? Jeg har jo sendt scann av vognkortet mitt til en par stykker hær på forumet, men har ikke mere å gi dem, men kansje jeg også kan få ut dette fra BT, så jeg har litt mere å gi fra meg. JCN burde ordne en database med slike opplysninger, men mulig det er litt omfattende jobb for frivillige da. Amcar kansje kunne sittet på den?

AR

Det er ikke så mye interessant i mappa på bilen, egentlig. TÜV på felgene,men de papirene må man ha orginal uansett..
Tittel: Sv: Godkjent 35" på TJ?
Skrevet av: FrodeTi.,28,April,2009,22,45
litt sånn på sidesporet , hvordan får han godkjent 37" på jk'en ?
eller er det "bare" hevinga som skal godkjennes?

Han har bestilt felger med godkjent 35", kommer når ASP Eberle er ferdig hos TÜV.
Hvordan han får det derfra til 37" blir spennende å se.. :)