www.jeepclubnorway.no
Modeller => TJ => Emne startet av: nareshev på Fr.,30,Januar,2009,11,00
-
Hei,
Har kjørt diagnose på bilen etter at den begynte å gå litt treigere og bruke mer bensin. Kom opp med 12-24-33-55.
12 og 55 er greie, 24 forsvant etter en dag, men 33 er der fortsatt.
Har kikket på koder nok en gang, men de sier meg veldig lite. Trenger litt veiledning.
Er det noen som har hatt det samme. Må nok fikse 24 også, stoler ikke helt på at den bare forsvant.
Bruker fortsatt bilen daglig.
Forslag?
Nikita
-
Du har sett denne? http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,872.0.html
Insufficient or excessive vapor flow detected during evaporative emission system operation.
33 An open or shorted condition detected in the duty cycle purge solenoid circuit.
-
Tror ikke 33 gjør att bilen går dårligere?, 24 derimot bytt TPS`en.
-
Du har sett denne? http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,872.0.html
Insufficient or excessive vapor flow detected during evaporative emission system operation.
33 An open or shorted condition detected in the duty cycle purge solenoid circuit.
Har sett denne, ja. Hva er duty cycle purge solenoid circuit? og hvordan fikser jeg den?
-
Tror ikke 33 gjør att bilen går dårligere?, 24 derimot bytt TPS`en.
Hva er TPS? Hvordan bytter jeg en?
Jeg har kjørt diagnose nok en gang, 24 kommer ikke opp, bare 33. Tom gang er fin, men bilen hakker ved moderate gass pådrag ved 1800 rpm. Hakker enda mer ved mer gass pådrag og bruker definitivt mer drivstoff nå. Virker som det er blandingsforhold.
Nikita
-
TPS = Throttle Position Sensor. Dette er en liten glidemotstand som registrerer gasspådrag. Tipper du finner den billig på rockauto.com. Plug & play.
-
Så bra, skal kikke.
Plug & Play høres veldig greit ut.
Nikita
-
TPS = Throttle Position Sensor. Dette er en liten glidemotstand som registrerer gasspådrag. Tipper du finner den billig på rockauto.com. Plug & play.
Men det løser jo ikke problemet, TPS er kode 24, men det er kode 33 som er problemet
- 33 - An open or shorted condition detected in the duty cycle purge solenoid circuit. Er det noen som har noe erfaring med det?