www.jeepclubnorway.no

Modeller => ZJ, WJ => Emne startet av: hammond på On., 9,April,2008,09,41

Tittel: 1993 jeep Grand cherokee akselerasjon
Skrevet av: hammondOn., 9,April,2008,09,41
jeg har "trimma" jeepen min litt lett og var litt spent på hva den gjorde 0-100 på

ting jeg har gjort er og fjærne katalysatoren og montere KN kit

KN kit gir 25,77 og katalysator gir vel ca 10 % skulle man tro

dette var med full bensintank og full propantank.

kommer med et klipp med tom bil og etterhvert...!:)

her er klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=jzRXvFAchrA
0-80 på 4.5 sek
0-100 så ut til og gå på ca 7.5 sekunder.
0-120 på 10.5 sek.

Tittel: Sv: 1993 jeep Grand cherokee akselerasjon
Skrevet av: NicotinellOn., 9,April,2008,18,33
Veldig bra. Hører jo V8 lyden og..... :)
Hva kreves av tommeltotter for å fjerne katalysatoren/kjøpes inn, og evt er det noen som kan gjøre byttingen ?
Venter i spenning... Skal også kjøpe filteret.  GC 5.2 -94
Tittel: Sv: 1993 jeep Grand cherokee akselerasjon
Skrevet av: hammondOn., 9,April,2008,18,41
når det gjedlder katalysatoren så er det bare og ringe svendsen eksos og spørre om og få et rør som erstatter katalysatoren.

det er litt spesielle dimesjoner ute og går så da sparer du deg en del arbeid.

Tittel: Sv: 1993 jeep Grand cherokee akselerasjon
Skrevet av: NicotinellOn., 9,April,2008,20,01
Kan Svensen eksos også bytte det ut ? :-\
Tittel: Sv: 1993 jeep Grand cherokee akselerasjon
Skrevet av: hammondOn.,16,April,2008,00,54
ja. det kan de. må avtale time da..

må si jeg er sååå fornøyd med draget etter dette.

ANBEFALES!
Tittel: Sv: 1993 jeep Grand cherokee akselerasjon
Skrevet av: NicotinellOn.,16,April,2008,22,08
Snakket med S Eksos, og de tar ikke ut katslysator.  :(
Tittel: Sv: 1993 jeep Grand cherokee akselerasjon
Skrevet av: tatatasSø.,27,April,2008,20,35
Du kan skru av katte-potta og knuse innmaten slik at keramikken detter ut. Så er det bare å montere potta tilbake. Minuset er at lamdaen på potta vil registrere dette og du får motorlampe som lyser. Det finnes utstyr som lurer systemet.
Dette har ingen betydning siden denne lamdaen kun er der for å registrere at katten fungerer. Det er lamdaen lenger opp som regulerer blandingsforholdet.
Tittel: Sv: 1993 jeep Grand cherokee akselerasjon
Skrevet av: basMa.,28,April,2008,16,39
Er det ikke kun 1 ox sensor på 93 modellen? Trudde det var først etter 96`mod at det var 2 ox. sensor.
Har selv 93 mod, 5.2, og der sitter det bare 1 sensor, like etter der grenrørene møtes.
Så det å fjerne katalysatoren, merkes bare når en måler CO, og knapt da heller.

Men det kan hende jeg tar feil :) :)

bas
Tittel: Sv: 1993 jeep Grand cherokee akselerasjon
Skrevet av: hammondMa.,28,April,2008,23,32
jepp.

stemmer det.

er bare en ox sensor.

katalysatoren er av den "gamle" typen som er som en potte egentlig.