www.jeepclubnorway.no
Modeller => ZJ, WJ => Emne startet av: hammond på On., 9,April,2008,09,41
-
jeg har "trimma" jeepen min litt lett og var litt spent på hva den gjorde 0-100 på
ting jeg har gjort er og fjærne katalysatoren og montere KN kit
KN kit gir 25,77 og katalysator gir vel ca 10 % skulle man tro
dette var med full bensintank og full propantank.
kommer med et klipp med tom bil og etterhvert...!:)
her er klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=jzRXvFAchrA
0-80 på 4.5 sek
0-100 så ut til og gå på ca 7.5 sekunder.
0-120 på 10.5 sek.
-
Veldig bra. Hører jo V8 lyden og..... :)
Hva kreves av tommeltotter for å fjerne katalysatoren/kjøpes inn, og evt er det noen som kan gjøre byttingen ?
Venter i spenning... Skal også kjøpe filteret. GC 5.2 -94
-
når det gjedlder katalysatoren så er det bare og ringe svendsen eksos og spørre om og få et rør som erstatter katalysatoren.
det er litt spesielle dimesjoner ute og går så da sparer du deg en del arbeid.
-
Kan Svensen eksos også bytte det ut ? :-\
-
ja. det kan de. må avtale time da..
må si jeg er sååå fornøyd med draget etter dette.
ANBEFALES!
-
Snakket med S Eksos, og de tar ikke ut katslysator. :(
-
Du kan skru av katte-potta og knuse innmaten slik at keramikken detter ut. Så er det bare å montere potta tilbake. Minuset er at lamdaen på potta vil registrere dette og du får motorlampe som lyser. Det finnes utstyr som lurer systemet.
Dette har ingen betydning siden denne lamdaen kun er der for å registrere at katten fungerer. Det er lamdaen lenger opp som regulerer blandingsforholdet.
-
Er det ikke kun 1 ox sensor på 93 modellen? Trudde det var først etter 96`mod at det var 2 ox. sensor.
Har selv 93 mod, 5.2, og der sitter det bare 1 sensor, like etter der grenrørene møtes.
Så det å fjerne katalysatoren, merkes bare når en måler CO, og knapt da heller.
Men det kan hende jeg tar feil :) :)
bas
-
jepp.
stemmer det.
er bare en ox sensor.
katalysatoren er av den "gamle" typen som er som en potte egentlig.