www.jeepclubnorway.no

Generell kategori => Generelt => Emne startet av: Kristian på Lø.,15,Mars,2008,15,37

Tittel: Liming av aleminium???
Skrevet av: KristianLø.,15,Mars,2008,15,37
Fant noen gamle perfekte kjøre solbriller, men de er knekt >:(  Er det noen som  kan hjelpe med hva pokker men bør lime disse ufattlig små flateme med slik at de kan virke igjen.

Har prøvd superlim og noe annet industi greier uten at det virker..

Vet at dette  er litt på hva siden av hva man skal poste men det hjelper YJ`en at føreren ser bra i motsol
Tittel: Sv: Liming av aleminium???
Skrevet av: FagelundLø.,15,Mars,2008,21,53
Hey!
Kommer vel ann på hva slags briller du har. Brukte epoxy til å lime mine. Funka bra det, men dette var jo Nike briller 8)
Tittel: Sv: Liming av aleminium???
Skrevet av: TomasSø.,16,Mars,2008,10,22
Hvis ikke limet holder, så kan du jo alltids spjelke  ;D
Legger du noe på innsiden av brillen, så kan dette også limes . Behøver jo ikke være noe svære greier som syns. noe tynt, og bare 1 - 2 cm langt kanskje.
Tittel: Sv: Liming av aleminium???
Skrevet av: FrodeSø.,16,Mars,2008,17,05
Kommer an på hva som er knekt..
Aluminium er et skjeldent materiale i briller.
Vanligvis en en legering av andre metall.
Oftest blir de loddet når man skal reparere.
Tittel: Sv: Liming av aleminium???
Skrevet av: KristianSø.,16,Mars,2008,17,25
Er nok en legering, hva lodder du det med?
Tittel: Sv: Liming av aleminium???
Skrevet av: FrodeSø.,16,Mars,2008,18,27
gasslodding og loddesølv.
Men å skjøte stanga tror jeg du vil slite med.
Broa og skrufester blir ofte reparert med lodding.
Tittel: Sv: Liming av aleminium???
Skrevet av: TrondMa.,17,Mars,2008,18,26
Optiker tar fra 0,- til 50,- for å lodde, har loddet mine vanlige briller flere ganger, bruker du briller kjenner du vell optikeren bu bruker
i så fall gjør min det gratis for meg pga. er kunde der.