www.jeepclubnorway.no
Kjøp - Salg - Byttes => Kjøp => Emne startet av: Turbo.TJ på Ma.,18,Februar,2008,13,58
-
Trenger en transferkasse til en 1993 Wrangler. Er ikke det en NP 241......??
Det er ikke til meg,men en kompis.........!
Noen som har en slik liggende å slenge.....?
(skal vel vere mulig å bruke fra en Cherokee og Np 242...Vet ikke hva forskjellen her er men...? )
-
Tror du trenger 231 en jeg Tarje.....
Vi har en innleid kar (jeepmann) på jobben her nå, som stadig maser om når jeg skal selge 231-kassa hans.
Og nå tror jeg jaggu jeg har gjort det?
Skal vi utveksle telefon-nummer da?
-
Man bør vel vite om det er 21 eller 23 splines han trenger, ellers så er det 231 kasse på alle YJ. :)
-
Man bør vel vite om det er 21 eller 23 splines han trenger, ellers så er det 231 kasse på alle YJ.
Og skulle det være en 21 splines (2,5l) og du trenger 23splines (4,0l), så har jeg ombyggingsett liggende..... Spellernytt i orginal innpakning uten å ha bryte teipen..... Det er til TJ, men YJ har såvidt jeg kan se samme delenummer!?!
-
Man bør vel vite om det er 21 eller 23 splines han trenger, ellers så er det 231 kasse på alle YJ.
Og skulle det være en 21 splines (2,5l) og du trenger 23splines (4,0l), så har jeg ombyggingsett liggende..... Spellernytt i orginal innpakning uten å ha bryte teipen..... Det er til TJ, men YJ har såvidt jeg kan se samme delenummer!?!
Er du sikker på det og hva inneholder det settet ?
Jeg har sjekket litt rundt dette, og såvidt jeg kan se, så er det en forskjell i hvordan tennene i det inngående drevet er skåret omtrent på det tidspunktet som TJ'en kom. Det betyr SVJV at en ikke kan bruke inngående drev i planetdrevet til YJ (og omvendt).
I tillegg, så finnes det inngående drevet i minst 3 forskjellige lengder bare på TJ.
Så det å mikse & matche det inngående drevet er ikke så enkelt som jeg trodde.
Fant noe info på dette hos www.novakadapt.com
-
Ja ja 231..... Selv den beste kan ta feil. ;D Du kan treffe meg på 90057213 Ronny......
Så tar vi det derfra. Tarje.
-
Dette fikset jo du på en kjapp og grei måte Ronny. Du har et par "drammens"pils tilgode der ja..... ;D
Takker og Bukker Tarje med kompis....
-
;-)
-
Har en 231 transfer fra wrangler liggende hvis du trenger Tarje.
Anders Wallentin
-
Har en 231 transfer fra wrangler liggende hvis du trenger Tarje.
Anders Wallentin
ANDERS RING MEG. KASSEN BLE"PLUTTSELIG"SOLGT TIL NOEN ANDRE PÅ TIRSDAG. VI SITTER OG VENTER PÅ NOE SOM IKKE KOMMER.
>:( >:( Tarje.
-
Har en 231 transfer fra wrangler liggende hvis du trenger Tarje.
Anders Wallentin
ANDERS RING MEG. KASSEN BLE"PLUTTSELIG"SOLGT TIL NOEN ANDRE PÅ TIRSDAG. VI SITTER OG VENTER PÅ NOE SOM IKKE KOMMER.
>:( >:( Tarje.
Hmmm, det slår meg plutselig at det kan hende vi har jobbet mot samme (transfer) case...:
Jeg har vært på jakt etter en 231 en stund, og forrige fredag ble jeg kontaktet ang. en slik kasse.
Jeg avtalte så kjøp av denne. Hentet den i går...
Sjekk hva Anders har, hvis det hjelper noe, så har jeg en 23 spline inngående aksel m/planetdrev som jeg da muligens ikke får bruk for. Må bare sjekke noen lengder på den som står i kontra den jeg har liggende. Må sjekke hva som passer mot AW4'en jeg har stående. Så hvis Anders sin har 21 spline og du/dere trenger 23 spline, så er det mulig jeg kan bidra...
-
Har ikke så veldig lyst til å høre mer om akkurat"denne" transferkassen.....!!ble en smule rød i toppen i går,så et par ekstra blodtrykkstabletter måtte til. :P
Hva vi fikk høre var at denne kom en med kontanter og hentet på Tirsdag,,, så da kan jo ikke dette være samme kasse,eller....??
Jaja,vi har nå fått tak i ny,takket vere Anders.... :)
-
Jeg har en kompis som har to stk. 231-kasser liggende, hvis noen fler skulle være i beita. :)