www.jeepclubnorway.no
Modeller => YJ => Emne startet av: BrorHund på Ti.,12,Februar,2008,21,55
-
Min nyinnkjøpte YJ er hevet. Forrige eier hevdet at den var hevet 4". Jeg har kun 31" på bilen, og mener at det ikke ser unormalt høyt ut. Dvs at jeg lurer på om det er 2" eller 2.5" eller noe i den duren. Men hvordan kan jeg finne ut av det? Demperene som sitter på er gule Old Man Emu. Fjærbladene står det ikke noe annet på en +tegnet og noen nummer.
Fikk selvfølgelig ikke med noe tuv papirer på de heller. Går det an å skaffe det i ettertid? Hvor finnes det?
Transferkassen er også senket, men er dette også noe jeg burde hatt papirer på?
Grunnen til spørsmålet er et mål om å få godkjente 33" som ligger i boden foreløpig uten felg. Men etter div søk på forumet skjønner jeg at det er en liten papirmølle som må lages og fikses. Og i tillegg skal droget på kontroll i sommer, men 31 er jo over +5% av det som står i vognkortet, så blir litt bekymra allerede.
Tips og info mottas med takk.
-
Min nyinnkjøpte YJ er hevet. Forrige eier hevdet at den var hevet 4". Jeg har kun 31" på bilen, og mener at det ikke ser unormalt høyt ut. Dvs at jeg lurer på om det er 2" eller 2.5" eller noe i den duren. Men hvordan kan jeg finne ut av det? Demperene som sitter på er gule Old Man Emu. Fjærbladene står det ikke noe annet på en +tegnet og noen nummer.
Fikk selvfølgelig ikke med noe tuv papirer på de heller. Går det an å skaffe det i ettertid? Hvor finnes det?
Transferkassen er også senket, men er dette også noe jeg burde hatt papirer på?
Grunnen til spørsmålet er et mål om å få godkjente 33" som ligger i boden foreløpig uten felg. Men etter div søk på forumet skjønner jeg at det er en liten papirmølle som må lages og fikses. Og i tillegg skal droget på kontroll i sommer, men 31 er jo over +5% av det som står i vognkortet, så blir litt bekymra allerede.
Tips og info mottas med takk.
Skriv ned nummerene på fjærene, søk på nettet etter old man emu gjemmeside og sjekk om nummrene ligner på noe derifra.
Alternativt, skriv opp nummerene & ta en teflon til www.4x4supply.no
-
Hei
Høres ut som du har det samme som meg. 2,5 ome heving
33 går greit uten de store problemene..
Tuv finnes til de, prøv å høre med Tor på www.4x4supply.no/
-
Jeg har også OME med et ekstra blad foran, men kjører med 32". Det går ikke greit, i den betydning av at når jeg kobler av sway bar'n og flekser helt ut diagonalt, samtidig som jeg svinger blir skjermene brettet utover.
Så hva som er greit kommer muligens an på hvordan du har tenkt å bruke den. Skal du kjøre på vei går det kjempebra.
-
Takk for svar. Får høre videre med 4x4 eller BG.
-
Leter rundt etter skjermbreddere. Noen som har Bushwacker sine 6"? Synes disse ser best ut, de andre blir så "flate". Men noen som vet om 6" Bushwackers dekker 33"? Kommer vel an på innpress også.
Regner med det blir 8" i allefall.
Dvs 6" Bushwacker vs 8"x15" felg med 33" dekk? Noen som vet?
-
Link til Bushwackers:
http://www.quadratec.com/products/12506_300_07.htm (http://www.quadratec.com/products/12506_300_07.htm)
-
Bushwankers er tøffest å se på, men desværre er de laget av hard plast som sprekker ved "bruk".
-
Det var jo en litt lei informasjon å motta. Men dekker de hjulene?
-
Nummerene på fjerene er OME 12AC05 foran og OME 2AT06 bak. Noen som har det samme?