www.jeepclubnorway.no
Modeller => YJ => Emne startet av: MF på Sø.,20,Januar,2008,09,43
-
er det noen som har noen erfaringer med disse fjærene
http://www.parabolicsuspension.com/jeep/yj.htm
-
Har ikke erfaring med dem, med de ser jo fornuftige ut da!
Helt sikkert bedre komfort enn jernbaneskinnene til ProComp som jeg har
Mener BG Nor har slike på lager nå, med TÜV papirer...
Løp & kjøp, så får vi høre hvordan de er :D
-
Har ikke erfaring med dem, med de ser jo fornuftige ut da!
Helt sikkert bedre komfort enn jernbaneskinnene til ProComp som jeg har
Mener BG Nor har slike på lager nå, med TÜV papirer...
Løp & kjøp, så får vi høre hvordan de er :D
Du klager litt på ProComp fjærene dine. Jeg har 4" ProComp på 7ær'n, og der virker det også stivt.
Men det rare er at jeg har ikke noe problem med å flekse 33" helt oppi skjermbredderen...
Så jeg lurer litt på om det kan være støtdemperene som medvirker til stivheten. Jeg har noen 1000 eller 3000 gassdempere, hvilke dempere har du på din ?
Skulle vært artig å hørt fra noen som har vanlige oljedempere eller justerbare dempere...
-
Jeg er ikke sikker på hvilken type dempere jeg har, det er ikke noe igjen av merkene...
Men erfarer vel det samme, klemmer dekkene godt opp i skjermene ved fex. Både 33" uten stab stag, og 35" med stab stag, helt ok offroad, men de spretter godt på vei :D
Jeg håper også at det kan være et demperproblem, så de skal byttes, men jeg vet ikke helt til hva enda.
Justerbare frister...
Åpen for forslag der gitt :-\
-
Det hjelper endel på stive fjærer å holde dem godt smurt. Både i sjakkelforingene og mellom hvert fjærblad. :)
-
Amund på BGnor hadde trua på paraboliske fjærer. Spurte ham ang fjærer til 7'ern.
Da nevnte han de fjærene som ASP selger. Tenker jeg velger det 4" settet til 7'ern når den tid kommer.
Fint om noen vil teste ut et slikt sett. Selv om det blir på en YJ. :)