www.jeepclubnorway.no

Modeller => YJ => Emne startet av: Magga på To., 6,Desember,2007,20,56

Tittel: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
Skrevet av: MaggaTo., 6,Desember,2007,20,56
Heihei. Jeg har fått en lekkasje i kløtsjpumpa mi :(. Jeg la meg da optimistisk under bilen for å lokalisere litt mer nøyaktig hvor lekkasjen er. Ser da til min store forskrekkelse at røret går INN i kløtsjhuset!
Det kan da ikke være mulig at jeg må av med kassa for å skifte den?. ???..? Noen som har peiling på dette? Har enda et lite håp om at det går an å komme til den fra det støvdekslet på undersiden....men... :-\
Tittel: Sv: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
Skrevet av: renegadeFr., 7,Desember,2007,09,07
Heihei. Jeg har fått en lekkasje i kløtsjpumpa mi :(. Jeg la meg da optimistisk under bilen for å lokalisere litt mer nøyaktig hvor lekkasjen er. Ser da til min store forskrekkelse at røret går INN i kløtsjhuset!
Det kan da ikke være mulig at jeg må av med kassa for å skifte den?. ???..? Noen som har peiling på dette? Har enda et lite håp om at det går an å komme til den fra det støvdekslet på undersiden....men... :-\

Ikke utenkelig at du må av med kassa & kappa.
Har du midtkonsoll ?  Hvis ikke, løft på teppet & sjekk om du har et deksel rundt girspaken.
Har du det, så kan bruke ei talje ovenfra, det gjorde jeg da jeg tok ut kassa engagn, funka fint det.

Om du må ut med kassa, det finner du i Haynes maualen.  Hvis du ikke har Haynes manualen eller lignende, så er det et ypperlig juleønske...  Tips herved oversendt.
Tittel: Sv: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
Skrevet av: KjartFr., 7,Desember,2007,09,21
Til info

Det er kun 1994 og 1995 modellene som har clutch master pumpen utenpå "bellhouse" alle øvrige har innvendig (som er noe drit)

Jeg kjøpte av den grunn en 1994 modell, som viste seg når jeg skulle skifte clutch var en 1993 model (faens vognkort, der står 1994 modell)

mvh
Kjartan
Tittel: Sv: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
Skrevet av: JeepFr., 7,Desember,2007,10,23
Jeg kjøpte av den grunn en 1994 modell, som viste seg når jeg skulle skifte clutch var en 1993 model (faens vognkort, der står 1994 modell)
"Modell" i vognkort = registreringsår. Sjekk alltid chassisnummer.
Tittel: Sv: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
Skrevet av: MaggaFr., 7,Desember,2007,23,48
F...! Hva i all verden tenkte de med? Så god plass det er der og da.
Skulle likt å snakke med han som syns det var en god ide å plassere den der! Jeg vil ha to doser av det han var rusa på, så kanskje det går lett å skifte den og! >:(
Tittel: Sv: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
Skrevet av: simonLø., 8,Desember,2007,09,29
Skulle likt å snakke med han som syns det var en god ide å plassere den der! Jeg vil ha to doser av det han var rusa på, så kanskje det går lett å skifte den og! >:(

Han er sikkert broren til han som oppfant de selvsettende "mutterne" som holder plastbitene langs kanalene fast på innsiden.
Tittel: Sv: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
Skrevet av: MaggaLø., 8,Desember,2007,12,24
Ganske genialt det og ja...