www.jeepclubnorway.no

Modeller => YJ => Emne startet av: jeger på To., 6,Desember,2007,19,48

Tittel: lyd type U
Skrevet av: jegerTo., 6,Desember,2007,19,48
Har lest litt og pløyd meg gjennom en del emner ang oppdagelsen min i dag. Så vet ikke om det er så mye å tilføre. Men fikk ørene opp for en ulyd når jeg kjørte høyresvinger hjem fra jobb i dag. Ordlyden beskrives som"t-r-r-r-r-r-r-r" (bra beskrivelse,  ikke sant) når jeg ligger i svingen. Litt vanskelig å oppfatte hvor den kommer fra.
Men har blitt nevt lammeller og lager her. Hjullager tror jeg ikke det er. kan det være flere løsninger på hva dette kommer fra? Som sagt kun registrert i høyresvinger så langt.
Tittel: Sv: lyd type U
Skrevet av: renegadeFr., 7,Desember,2007,09,03
Har lest litt og pløyd meg gjennom en del emner ang oppdagelsen min i dag. Så vet ikke om det er så mye å tilføre. Men fikk ørene opp for en ulyd når jeg kjørte høyresvinger hjem fra jobb i dag. Ordlyden beskrives som"t-r-r-r-r-r-r-r" (bra beskrivelse,  ikke sant) når jeg ligger i svingen. Litt vanskelig å oppfatte hvor den kommer fra.
Men har blitt nevt lammeller og lager her. Hjullager tror jeg ikke det er. kan det være flere løsninger på hva dette kommer fra? Som sagt kun registrert i høyresvinger så langt.

Et av kryssa foran ?
Tittel: Sv: lyd type U
Skrevet av: JeepFr., 7,Desember,2007,10,25
Har du sjekket om hjulboltene er tilskrudd? Hvis de er løse på et hjul, får du slik lyd i sving r-r-r-r-r-r. Ikke spør meg hvordan jeg vet det :-[
Tittel: Sv: lyd type U
Skrevet av: atleFr., 7,Desember,2007,17,08
det vet jeg ;-)
men det høres ut som kryss foran
Tittel: Sv: lyd type U
Skrevet av: jegerLø., 8,Desember,2007,21,30
Vel kryssa virket tight og fin og lyden er helt borte nå. Mulig det rett og slett bare var noe som lå å vibererte inne i bilen :-[
En anne lyd som forekommer er en svak donkelyd. Prøvde meg litt frem i dag med å ta av quick disconectene og da kom lyden bort. Så der må det vel noe tilpassning til. Er den utgaven som ikke trenger å sveises, med to splinter på hvert staget. Noen som har opplevd det samme?
Tittel: Sv: lyd type U
Skrevet av: jegerMa.,10,Desember,2007,17,19
Kremt kremt....det var ene krysset ja. Er inntakt enda da. Noen som har delenr på dette krysset? Er de av samme dimensjon som på mellomakselen? Er vel en annen type da låseringene ser ut til å være på innsiden av yoken...?