www.jeepclubnorway.no

Modeller => TJ => Emne startet av: dunk på Fr.,23,November,2007,14,13

Tittel: sanblåse rammen/fjerning av tverrplaten under
Skrevet av: dunkFr.,23,November,2007,14,13
jeg skal sandblåse rammen og i den forbindelse vil jeg skru av den tverrplaten som ligger mitt under rammen.
er den bare å skru ned, kan jeg kjøre med bilen uten den??
Tittel: Sv: sanblåse rammen/fjerning av tverrplaten under
Skrevet av: simonFr.,23,November,2007,15,18
Nei,  absolutt ikke.  Den holder girkasse og transferkassen oppe.  Sett en jekk el. under kassa og/eller under bakre del av transfer før du skrur løs de 6 store boltene.
Tittel: Sv: sanblåse rammen/fjerning av tverrplaten under
Skrevet av: renegadeFr.,23,November,2007,17,49
Nei,  absolutt ikke.  Den holder girkasse og transferkassen oppe.  Sett en jekk el. under kassa og/eller under bakre del av transfer før du skrur løs de 6 store boltene.


Transfer'n detter vel ikke sålangt før toppdekselet slår i torpedo'n...
Men det er vel ikke å anbefale nei...
Tittel: Sv: sanblåse rammen/fjerning av tverrplaten under
Skrevet av: Stein-KFr.,23,November,2007,19,46
Det sitter 3 bolter på hver side opp i rammevangene. Men det sitter også 2 eller 3 bolter opp i en gummiforing på T-kassa også. Disse må også løsnes/fjernes.

Men som sagt over, så må du støtte opp drivlinja. Sett en garasje jekk ( eller lignende ) under utgåenda yoke på T-Kassa og demonter skliplata. Men husk å ikke fjerne jekken før annen sikring eller evnt før plata er festet igjen.
Tittel: Sv: sanblåse rammen/fjerning av tverrplaten under
Skrevet av: Geir G KFr.,23,November,2007,21,37
Fant en link med bildeserie om din problemstilling:  http://www.fourwheeler.com/projectbuild/129_0309_1997_jeep_wrangler_tj_atlas_transfer_case/photo_02.html