www.jeepclubnorway.no
Modeller => TJ => Emne startet av: dunk på On.,14,November,2007,17,47
-
Har dere problemer med at det slår seg i taket i TJ-en.....
Noen gode råd?
-
Softtop eller hardtop?
Hvis det er hardtoppen, så kan det være at der gjennomføringen av ledningene til visker og v.trådene ikke er helt tett. Dette er av en eller annen grunn i bunn av ventilhuset, der det kan samle seg vann. Jeg tetta foringen med Tec7 og etter det er TJ'en tørr og fin. Få med deg en som spyler med hageslangen på utsiden, mens du ligger inni og ser hvor det drypper...
-
det gjelder hardtoppen.
Om morgenen henger det is/vanndråper over hele taket.
-
Hei, Har samme problem selv. Litt snø på taket så har jeg en hel regnskog inni.
Løste problemet enkelt med motorvarmer og kupe varmer. Fant ut det var det letteste.
-
Se etter at det ikke er fukt på div steder på gulvet, høres jo ut som kondens.. prøv å ha vindu på gløtt noen netter for å se om det hjelper. Kondensen må jo ut
-
I fjor var jeg bortreist hele november mnd. så bilen stod ubrukt i en mnd.
Når jeg da åpner døren på bilen ser jeg at der er muggel over det hele, skikkelig ekkelt...
Som Kristian skriver, så er det sikkert fukt på div steder, men jeg har prøvd å tørke den flere ganger uten at det hjelper :'(
-
Har du hardtopp med den "statskassekuppelen" på toppen (97-modell)? Sjekk i så fall at det er tett rundt den. Den silikonen - eller hva de brukte på disse - blir morken med åra.
-
jeg har en 2000 mod.
-
Ett eller annet sted kommer det vann inn.
Da er det bare å lete under tepper osv.
Hvis du strekker en plastikk folie fra forann til bak ser du om vannet kommer ovenfra eller om det kommer nedenfra. Da vil jo duggen eventuelt ligge under plasten eller ligge i en dam opppå hvis det er taket som er lekk. Lykke til
Hva med å få lånt seg en fugt måler?
-
det gjelder hardtoppen.
Om morgenen henger det is/vanndråper over hele taket.
Det vil nok være sånn på denne årstiden her. Bare vent til det kommer snø, og den blir liggende å smelte på taket, for så å fryse litt til igjen. Da regner det nesten inni bilen. Det er kondens ifra taket. Siden taket på TJ er kun av glassfiber, uten isolasjon dannes det utroolig lett kondens, og den vil dryppe.
Er vel samme prinsippet som gjør at du snart må skrape bilen hver morra også.
tror faktisk at du får kjøpt stoff med isolasjon ett eller annet sted i statene som var til å lime i taket på tj'en. mulig at det vil hjelpe.
Eller gjør som meg. sett den i garasje, da holder den seg fin.