www.jeepclubnorway.no

Modeller => YJ => Emne startet av: Kristian på Ma.,12,November,2007,14,05

Tittel: Skjerm utbygging?
Skrevet av: KristianMa.,12,November,2007,14,05
Noen som har en lur løsnig på hvordan man bygger ut skjermene , har 6,5tommer skjermer i dag men mangler vel  2` til  de består bt testen. Lurer på om det er lettest å finne en hard gummilist som er ca 5 cm bred og 10 cm høy slik at man har noe å gå på ....
Noen som har benyttet andre løsniger??

(http://i192.photobucket.com/albums/z169/Klie_bilder/Garasje/bil.jpg)

(http://i192.photobucket.com/albums/z169/Klie_bilder/Garasje/DSC00007.jpg)
Tittel: Sv: Skjerm utbygging?
Skrevet av: sandviperMa.,12,November,2007,19,10
På byggevare sjapper har de plater som minner om isopor, men som er mye mere kompakte. Finnes i to tykkelser de jeg kjøpte var lilla.

Bare å skru av bredderene og tegne av formen, kappe, borre hull og sette dem på som spacere mellom karosseri og bredder.
Tittel: Sv: Skjerm utbygging?
Skrevet av: KristianMa.,12,November,2007,19,12
Høres lurt ut, skal prøve det ;D Har du lagt noe utenpå  f.eks epoksy
Tittel: Sv: Skjerm utbygging?
Skrevet av: Stein-KMa.,12,November,2007,20,34
Jeg brukte 50mm + 20mm Divinycell for å få nok bredde til å dekke både 33" og 36" mine.

Demonterte skjermene, tegnet av på plata og sagde ut. Dekket så med epoxy sparkel med sorte mikroballonger ( sort "fyllmasse" ). BT var meget fornøyd!

(http://i86.photobucket.com/albums/k102/Stein-K/Ombygging-Julen03/Skjermbygger-2.jpg)

(http://i86.photobucket.com/albums/k102/Stein-K/Ombygging-Julen03/Skjermbygger-3.jpg)

(http://i86.photobucket.com/albums/k102/Stein-K/Ombygging-Julen03/Skjermbygger-4.jpg)

Divinycell bitene ble brukt som spacere mellom karossen og bredderne. For å holde dette sammen brukte jeg 100mm syrefaste skruer med store skiver og låsemuttere. Satt som et skudd, men bilen lignet litt på en flymaskin.....
Tittel: Sv: Skjerm utbygging?
Skrevet av: KristianMa.,12,November,2007,22,58
hvor kjøper man 50mm + 20mm Divinycell
Tittel: Sv: Skjerm utbygging?
Skrevet av: mac'ernMa.,12,November,2007,23,06
http://www.trebaten.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage&product_id=4519&option=com_phpshop&Itemid=1
Tittel: Sv: Skjerm utbygging?
Skrevet av: Stein-KTi.,13,November,2007,07,30
Du kan bruke mange andre produkter enn Divinycell. Jeg brukte det fordi fattern er eneste importør / produsent, så det var for hånden. Dog er det et syrt materiale, men veldig behagelig å jobbe med!!!

Du kan også bruke de blå patene som er nevnt over. Det er vel egentlig markisolasjons plater, men de er også greie, dog billigere. Isopor funker svært dårlig da den løser seg opp i biter......
Tittel: Sv: Skjerm utbygging?
Skrevet av: sten_mortenTi.,13,November,2007,20,54
Selvgjort er velgjort, men om du ikke ønsker å lage nye breddere selv, finnes det også to store firma på Island som lager breddere på mål for deg. Oppgi den bredden du ønsker og hvilken jeepmodell du har.

De støper og så mellomlegg i glassfiber til de skjermbredderene du allerede har.

http://www.brettakantar.is/

http://www.alltplast.net/

Bare husk at om jeepen din blir for brei, kommer du i konflikt med kravet til max tillatt avstand mellom bilens ytterpunkt og nærlys.