www.jeepclubnorway.no
Modeller => TJ => Emne startet av: Geir G K på On.,24,Oktober,2007,17,59
-
Hei folkens, har en ordinær TJ med 31" , må få på noe heving så jeg kan bli med dere på tur. Siden bilen går desidert mest på asfalt har jeg forstått at Procomp egner seg best. Ser at 4wd.com har 2" procomp til vel 3000.- Får jeg TUV godkjenning på f. eks disse; http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=357&plID=67&partID=13776. Eller må det handles på BG NOR? :-\
-
Må nok handle i Norge for TÜV papirenes skyld ja......
Old Man EMU med de stiveste demperne er også et veldig godt valg, men mykere er det.
-
Takk for svaret Stein, var redd det var sånn. Er det identiske dempere BG har?
-
Mener at settet VG Nor selger har ES 9000 dempere. De er ok de, passer bra til settet på TJ. Men jeg byttet dem med MX6. Men bruker jeg justeringen noen gang.... Nei! Står på middels hele året uansett.
-
Når det gjelder justerbare dempere, så har jeg bare godord å si om det.
Jeg justerer alltid demperene mellom vei og offroad. Myke i front og medium bak på landevei.
Og harde i begge ender når jeg kjører offroad. :D
-
Jeg justerer alltid demperene mellom vei og offroad. Myke i front og medium bak på landevei.
Og harde i begge ender når jeg kjører offroad.
Ikke omvendt? Jeg ville tro at man burde ha mykest ved offroad og strammest på landevei.... De gangene jeg har testet dette, så har det blitt min konklusjon...
-
Neida Stein, min erfaring er at det ble rene 2CV følelsen med helt myke dempere offroad,
spesielt foran, det ble skikkelig veltefølelse ned hellinger på skrå.
Jeg prøvde ikke det så mange ganger :-\
På landeveien er det jo smak og behag, jeg har ikke automatisk kobling på stabstaget foran, så derfor hender det at jeg,
av ren latskap, kjører landeveien hjem med demerene i front på det hardeste.
Hastighet er jo en viktig del av dette temaet, og jeg snakker nå om rolig trailkjøring.
Jeg har Rancho RS9000 dempere, det vil si dobbelvirkende oljedempere.
I hverdagen på landevei, har jeg de på 3 bak og 1 forran (5 er hardest).