www.jeepclubnorway.no

Modeller => YJ => Emne startet av: Chief på Ti.,23,Oktober,2007,10,48

Tittel: T-max 8500
Skrevet av: ChiefTi.,23,Oktober,2007,10,48
Som mange andre JCN`ere har jeg vært heldig og fått tak i en rimelig T-max på Netthandelen-ser veldig fin og solid ut! Antar at noen allerede har montert en slik på donigen og kanskje gjort seg noen verdifulle erfaringer, kanskje til og med tatt noen bilder? Søker gode råd med hensyn til montering, behov for vinsj-plate etc etc... til almen nytte.
Tittel: Sv: T-max 8500
Skrevet av: KristianTi.,23,Oktober,2007,11,10
Kjøpte milemarker plate til min  ;D

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=9245

Tror de skulle ha ca 1500 for den på BG-NOR
Tittel: Sv: T-max 8500
Skrevet av: TomasTi.,27,November,2007,20,42
De selger billig vinsj plate på biltema som kan brukes.
Tittel: Sv: T-max 8500
Skrevet av: KristianTi.,27,November,2007,23,15
Tror den må moddes litt den fra Biltema
Tittel: Sv: T-max 8500
Skrevet av: thaugenOn.,28,November,2007,07,51
Det eneste som passer på den fra biltema er de fire hullene til vinsjen, det må lages nye hull for feste i ramma, og det må lages nye hull til feste av rulla i fremkant. Skal du ha original tauekrok må det også moddes for å få brukt denne. Dette var for montering på TJ, jeg regner med det blir det samme på yj.

Jeg bestilte ny denne gangen fra quadratec, ble ikke så mye dyrere og kan kanskje monteres uten modding...
Tittel: Sv: T-max 8500
Skrevet av: MaggaFr.,28,Desember,2007,15,45
Kjøpte plate på Biltema til 449,- til min YJ . Tok meg 15 min å måle opp og lage 6 nye hull. Ikke noe problem.
Tittel: Sv: T-max 8500
Skrevet av: LesPaulTi.,15,Januar,2008,18,13
Heisann, jeg har samme vinsj. Pass godt på hvor du monterer reléboksen. Den er ikke spesielt vanntett, og det tok nøyaktig 1.5 måned før min var korrodert istykker.

Prøver å få tak i en styreboks nå, uten å kjøpe ny vinsj.
Tittel: Sv: T-max 8500
Skrevet av: sandviperTi.,15,Januar,2008,19,09
høres ut som reklamasjon...Send meg en PM hvis du ikke får tak i ny, så skal jeg høre med en som skal kvitte seg med sin vinsj.
Tittel: Sv: T-max 8500
Skrevet av: RonnyTi.,15,Januar,2008,19,41
Det kan være en fordel å la strømmen + gå via en hovedstrømsbryter. Å la det stå strøm på vinsjen hele tiden, er ikke noe særlig. Spesielt ikke i den gøyale mixen med vinter, salt og slaps og drit. Da blir det fort grønt ja.....
Tittel: Sv: T-max 8500
Skrevet av: kjetilOn.,16,Januar,2008,09,22
Det kan være en fordel å la strømmen + gå via en hovedstrømsbryter. Å la det stå strøm på vinsjen hele tiden, er ikke noe særlig. Spesielt ikke i den gøyale mixen med vinter, salt og slaps og drit. Da blir det fort grønt ja.....

hmm min Gamle warn 8274, har stått med strømmen på i over 20 år. Releboksen står foran på visjen. Den funker den.
Men det er jo en warn da.. ;)
Tittel: Sv: T-max 8500
Skrevet av: RonnyTo.,17,Januar,2008,10,12
Men nå er det slutt, for jeg tok ut batteriet av bilen din i helgen ;D. Jeg satte det på bordet til høyre haha. :)

Og hovedstrømsbryter skal du ha om du vil eller ikke......... :D
Tittel: Sv: T-max 8500
Skrevet av: kjetilTo.,17,Januar,2008,13,49
He he. Det hadde jeg glemt ;D
Tittel: Sv: T-max 8500
Skrevet av: KOSø.,20,Januar,2008,18,24
Releet på min warn døde etter 15 år i saltspruten.
Handlet et rele til anker vinsj for båt.
Kostet ca 700kr. releet(ene) er bygget som en enhet innkapslet med bare koblingene som stikker ut.
Flyttet det inn på torpedoveggen så det ikke tok så mye plass foran.
Det går også å få rele med radio fjernstyring av samme type.
Kjøpte det hos noen som het Gunnar T Strøm i Oslo, men når jeg søker nå kommer det bare opp en byggvare butikk i Trondheim. ???
Fant samme type på noe som heter Aye-Aye http://www.aye-aye.no/