www.jeepclubnorway.no

Modeller => YJ => Emne startet av: Kristian på Ti.,23,Oktober,2007,09,58

Tittel: CHIPING
Skrevet av: KristianTi.,23,Oktober,2007,09,58
Er det noen som har erfaringer med chiping av YJ

http://unichip.us/search_results.asp?dhtmlgoodies_year=1995&dhtmlgoodies_make=Jeep&dhtmlgoodies_model=453055737

Høres jo bra ut 8)


Tittel: Sv: CHIPING
Skrevet av: JeepTi.,23,Oktober,2007,10,18
Høres jo flott ut. Chiptrimming funker vel best på bensin/turbo eller diesel/turbo.
Vil du ha mer effekt finnes det konvensjonelle metoder som virker. Innsug fra 2000 eller nyere 4 liter og et free flow eksosanlegg vil sannsynligvis gi det samme eller mer uten noe mer kostnad, og det virker garantert.
Tittel: Sv: CHIPING
Skrevet av: Stein-KTi.,23,Oktober,2007,14,36
Jet Chipen i kombinasjon med Trothle Body spacer og koni filter sammen med skikkelig eksos annlegg gir vel et sted opp mot 10-12 hk på TJ`en. Så i mine øyne er det bortkasta penger...... Alle lover vel 20 - 25hk, men ingen har noensinne fått det til å stemme i virkeligheten.

JP Magazine testet en haug av slike oppsett. Det beste settet kostet vel bortimot 2000$ og ga 14 hk mener jeg å huske. De bare lo av det og ble vel enige med seg selv at det var 2 ting som var verdt penga: Stroking av 4.0L og V8 swap  ;D
Tittel: Sv: CHIPING
Skrevet av: TomasOn., 7,November,2007,20,49
Er vel mange som er fornøyd med kompressor også. Men ikke på en 2.5 liter. er liksom for få høll i blokka i utgangspunktet.

Det med innsuget ville vært artig å prøvd. Gjelder dette TJ 97 også tro?? at ett innsug fra en 2000 fungerer bedre?
Tittel: Sv: CHIPING
Skrevet av: JeepOn., 7,November,2007,21,24
Les her......
http://www.go.jeep-xj.info/HowtoIntakeManifold1.htm