www.jeepclubnorway.no

Modeller => TJ => Emne startet av: sandviper på On., 3,Oktober,2007,16,37

Tittel: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: sandviperOn., 3,Oktober,2007,16,37
Jeg må få bort missvisningen på speedometeret.

Hvilket drev skal jeg ha, er 4 liter dreving i akslingene og ruller på 33"

Hvor kjøper man?
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: Stein-KOn., 3,Oktober,2007,19,36
Drevet fås kjøpt hos merkeforhandler og Klintberg & Way. Koster et par hundr kroner.

Du har 3.07 eller 3.54 dreving i akslingene ( 4L Automat eller 4L manuell ). Det var en gang jeg hadde en tabell som viste hvilket drev du skulle ha, men finner det ikke igjen.....

Men et dykk i arkivet, så sitter det 41 tenners drev i kombinasjon 4.88 og 33" mens 36 tenners drev på 4.11 og 33" så da må jo 3.54 bli noe slikt som 29 tenner ( hvis hodet mitt har tenkt riktig.... )

Og husker jeg ikke helt feil, så gikk deleageret fra 29 til 41 tenner......
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: BirkelandjeepOn., 3,Oktober,2007,19,46
Finnes det 3.02 eller 3.03 dreving på disse akslingene?
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: Stein-KOn., 3,Oktober,2007,19,47
3.07 , 3.54 ( 3.55 ) , 3.73 , 4.11 og 4.88 er alternativene.
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: sandviperTo., 4,Oktober,2007,02,24
Jeg har liggende 4.88 dreving hjemme, men rekker nok ikke å montere det før ny time hos BT.

Noen som vet hva akseptert missvisning hos BT er?
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: Stein-KTo., 4,Oktober,2007,08,21
5 % ( kan hende det er 7%, men mener å huske 5% ).
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: sandviperTo., 4,Oktober,2007,14,44
Og husker jeg ikke helt feil, så gikk deleageret fra 29 til 41 tenner......
28 til 41 tenner
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: BirkelandjeepTo., 4,Oktober,2007,19,12
Sitat
Sett inn sitat
3.07 , 3.54 ( 3.55 ) , 3.73 , 4.11 og 4.88 er alternativene.

Da har du 3.07 utveksling i akslingene dine... (takk Stein)  :)
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: sandviperTo., 4,Oktober,2007,19,23
takker
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: sandviperFr., 5,Oktober,2007,14,31
hmm long shaft eller short shaft?
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: wranglerFr., 5,Oktober,2007,14,37
1995 mod short shaft.

Kath
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: sandviperFr., 5,Oktober,2007,14,49
Bilen er en TJ 97 mod 2,5 liter med 3.07 utveksling i akslene.

Lang eller kort aksel?
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: Morten YJFr., 5,Oktober,2007,20,46
Hvis du har 3,07 utv skal du ha 26 tenner`s drev på 33" hjul.
Det har jeg på min YJ, når du bestiller nytt drev får du garantert lang aksel.
Hvis du må bytte aksel er det bare å presse ut aksel å bytte drev,det måtte jeg.
Det tar ca 24sek. hehe.
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: sandviperFr., 5,Oktober,2007,23,39
Ok har bestillt og det ble 26 tenner med lang aksel, greit at aksel kan byttes hvis det trengs.
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: Stein-KLø., 6,Oktober,2007,18,19
Sent men alikevel, så fant jeg den tabellen....

(http://i86.photobucket.com/albums/k102/Stein-K/Div/Gir-tabell.jpg)
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: Stein-KLø., 6,Oktober,2007,18,23
Men den viser jo bare de små hjulstørrelsene og ei heller 4.88 drevingen men det klarer man å tenke seg til når man ser tabellen......
Tittel: Sv: Speedometer drev, hvilket og hvor?
Skrevet av: Tom-GMa., 8,Oktober,2007,13,10
Kjører på 33" med 4.88 og 38 tenner i drevet (Blått), deter noenlunde riktig.