www.jeepclubnorway.no

Modeller => TJ => Emne startet av: Herman Hille på Ti.,21,August,2007,20,34

Tittel: Heving..
Skrevet av: Herman HilleTi.,21,August,2007,20,34

Tenkte jeg skulle bruke sommerjobblønnen min på å buste rubien ;D, men lurer veldig på hvor mye jeg burde heve for at det skal se riktig ut med 33" på rubien.. Noen med 33" som kunne legge ut noen bilder og fortelle meg hvor mye heving de har totalt...?

Takk :)
Tittel: Sv: Heving..
Skrevet av: Stein-KTi.,21,August,2007,21,04
0" heving, kun 33" ( subber på fortauskanter og over fartsdumper i hastighet...):
(http://i86.photobucket.com/albums/k102/Stein-K/JeepWrangler4.jpg)

2" ser tøffest ut ( Flat & Mean ) men subber ( ikke ved asfalt bruk... men ditto)
Intet bilde

2+2" Ser tøft ut og funker overalt, men du får litt luft i skjermbuene.
(http://i86.photobucket.com/albums/k102/Stein-K/Div/int-JU9H2559.jpg)
Tittel: Sv: Heving..
Skrevet av: Herman HilleTi.,21,August,2007,22,24
Takk

Jeg er mest sugen på 4 tommer totalt og noen grove dekk.... :)
Tittel: Sv: Heving..
Skrevet av: JeepOn.,22,August,2007,08,42
Se på September i årets kalender. Perfekt, spør du meg.
Tittel: Sv: Heving..
Skrevet av: Jan-ErikOn.,22,August,2007,10,16
Bilen min hadde 2,5" ProComp og 33" dekk før jeg kjøpte. Han jeg kjøpte av byttet til 31", men det var pga symaskin under panseret og original utveksling (noe du ikke trenger å tenke på med 33").

Jeg er veldig fornøyd med mitt ProComp 4" (+2" BL). Jeg tror at det hadde blitt drit kult på din bil!
Tittel: Sv: Heving..
Skrevet av: sandviperOn.,29,August,2007,13,16
Jeg kjører procomp 4" + 1" BL dette går akkurat med full flex og 33", masse luft i hjulbuene men det er bare tøft :)
(http://kjetilmik.com/Wrangler/DSC00044.JPG-for-web-NORMAL.jpg)
Tittel: Sv: Heving..
Skrevet av: LesPaulMa., 1,Oktober,2007,18,46
Når man hever 4", blir ikke akslene dratt veldig inn mot midten av bilen da?
Når er det man må vurdere å bytte kontrollarmer? Og hvis man bytter kontrollarmer, til noen lengre, så må vel drivakslingen også forlenges? Så de solgte noen her som var teleskop?  ???
Tittel: Sv: Heving..
Skrevet av: Stein-KMa., 1,Oktober,2007,19,04
Sitat
Og hvis man bytter kontrollarmer, til noen lengre, så må vel drivakslingen også forlenges?

Når du kjøper et 4" sett, så følger det med nye kontroll armer ( Ihvertfall i de skikkelige settene ... ). Og en slik heving vil igjen kreve "usynelige" deler som feks SYE-kit. Dette står det også mye om under FAQ ombygging (http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php?topic=823.0)