www.jeepclubnorway.no
Modeller => TJ => Emne startet av: GrandV8 på On.,15,August,2007,22,41
-
Hallo!
Er det noen her som har dårlig erfaring med orginalt stabbstag ved offroad kjøring?
Har hørt noen har hatt problemer med at dette, eller festene til dette har gått i stykker ved litt røff kjøring! Min 2001 mod. er hevet 2,5" på fjærer og 2" på kaross, og triller på 35".
Har lurt litt på om jeg skal kjøpe et justerbart stabbstag, som er låst ved veikjøring og fritt i terrenget!
Erfaringer ønskes! ;D
-
Hevet bilen min 2.5" jeg også, og 2. turen i terrenget var det ene festet røket.
Antar at det er hevingen som spenner det litt mer enn godt er (skal sies at jeg flekset endel). Du kan se bilde på innlegget mitt som heter "what??"
Et QD feste er vel altid å anbefale. Stein har kjøpt seg et tøft system du kan se i nederst i garasjeposten hans.
Offtopic: er det plass til 35" dekk med 2+2.5" heving?
(velkommen til forumet foressten :D )
-
Er det noen her som har dårlig erfaring med orginalt stabbstag ved offroad kjøring?
JA,
Det viktigste du gjør for å kjøre offroad er å tappe luft og sørge for fri vandring. Minst like viktig som størrelsen på hjula. Og de orginale stabstagene tåler ikke kjøring på afalt en gang. Største fienden er brostein rundkjøringer!! Lett vibrering i spenn.
Teraflex har noen fine som er avtagbare ( og justerbare ) til rundt 2000,- Legger du på til det dobbelte stå får du "Rolls Royce" utgaven som jeg har. Den gjør bilen mye bedre på veien samt at den er så enkel som det går ann å få den til å bli med tanke på å koble av og på.
-
Er det noe de selger på BGNor Stein?
-
Yes. Løp og kjøp.
-
Takker for svar!
Har vært å sett på det dem har på Bgnor, så det blir nok et slikt ett!
Får håpe det orginale holder på Rendalssafariet!
-
Hevet bilen min 2.5" jeg også, og 2. turen i terrenget var det ene festet røket.
Antar at det er hevingen som spenner det litt mer enn godt er (skal sies at jeg flekset endel). Du kan se bilde på innlegget mitt som heter "what??"
Et QD feste er vel altid å anbefale. Stein har kjøpt seg et tøft system du kan se i nederst i garasjeposten hans.
Offtopic: er det plass til 35" dekk med 2+2.5" heving?
(velkommen til forumet foressten :D )
Det er god plass under skjermene min! Men det sitter også 7" breddere på´n! Det har vel litt å si!?
-
Sitat fra: FauxPas på 15-08-2007, 22:43:20
Hevet bilen min 2.5" jeg også, og 2. turen i terrenget var det ene festet røket.
Antar at det er hevingen som spenner det litt mer enn godt er (skal sies at jeg flekset endel). Du kan se bilde på innlegget mitt som heter "what??"
Et QD feste er vel altid å anbefale. Stein har kjøpt seg et tøft system du kan se i nederst i garasjeposten hans.
Offtopic: er det plass til 35" dekk med 2+2.5" heving?
(velkommen til forumet foressten )
Det er god plass under skjermene min! Men det sitter også 7" breddere på´n! Det har vel litt å si!?
Det kommer til å subbe bra i Svinndal på Trophyn.... Bare vent og se ( hør / føl ). Men det er bare å være forsiktig med flexingen så går det bra.