Skrevet av Emne: Amcar / IF forsikring av bilene våres  (Lest 1934 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Amcar / IF forsikring av bilene våres
« på: Sø.,24,Februar,2008,22,00 »
I forbindelse med årets treff på Gol 4-6 april har treffkomiteen avtalt med lokal besiktningsmann fra AmCar som kan besiktige bilen ( e ) og lage full rapport for å få den inn under en av Amcars forsikringsordninger i IF. Han rekker ikke mer en 4-6 biler og tiden som foreløpig er satt av, er lørdagen, med en liten mulighet på fredag kveld. Jeg skal avtale dette nærmere når jeg vet hvor mange som ønsker dette.

Disse forsikringene er meget spesielle, men de har vanlige forsikringer også. På de vanlige forsikringene kreves intet spesielt, men på ombygde biler slik som mange av våre medlemmer har, så står ikke forsikringen i stil med det fysiske "bildet" kreves det en slik tilstandsrapport som denne personen lager. Det er inneunder disse spesialforsikringene mange av oss burde ligge slik at vi ikke får igjen en standard bil istedet for den vi har lagt ned opp til mange hundre timer og mangfoldige lønninger i...... Men faktisk får igjen det vi har mistet ( Hvis man skulle være uheldig!! ) Besiktningen koster 400,- og tar en drøy time.

Les mer om de forskjellige forsikringsordningene HER!.

For de som ønsker å benytte seg av dette tilbudet, send en mail til stein@jeepclubnorway.no med navn, biltype og regnr. Her er det førstemann til mølla og jeg kan ikke garantere at alle får muligheten i denne omgang, men vi jobber med et lignende opplegg for sommertreffet.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Amcar / IF forsikring av bilene våres
« Svar #1 på: Fr., 7,Mars,2008,19,37 »
Er det overhode ingen i klubben som ønsker å benytte seg av dette tilbudet....?

Billig forsikring, du får igjen det du evnt har mistet kontra noe orginalt standard... Var kanskje ikke så god ide alikevel kanskje?

Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Amcar / IF forsikring av bilene våres
« Svar #2 på: Fr., 7,Mars,2008,19,57 »
Vil bare følge oppfordringen til Stein!

Mange restaurerte/ ombygde jeeper har en verdi langt over ordinær forsikringstakst. Det er derfor lurt å tegne en egen spesial forsikring.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Amcar / IF forsikring av bilene våres
« Svar #3 på: Fr.,21,Mars,2008,20,32 »
Da er dette tilbudet utgått og vi konkluderer med at ingen i klubben ønsker en spesialisert forsikring som faktisk dekker bilen med deler og arbeid som er lagt ned i den. Man ønsker heller å få tilbake en dønn orginal og standard bil slik at man kan vinke farvel til de eks antall tusenlappene i deler og x antall timene i garasjen.

Jeg har nå ihvertfall mitt på det tørre og bilen er fullforsikret ved skade, brann og tyveri for 300.000,- Men det er ikke mange andre som kan si at de ikke taper store penger hvis uhellet skulle skje.

Vi får se om det kan bli noe på sommertreffet hvis det er noen som skulle ønske dette.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Amcar / IF forsikring av bilene våres
« Svar #4 på: Fr.,21,Mars,2008,20,35 »
Jeg er interessert i en slik forsikring, men jeg rekker ikke å sette sammen bilen til dette treffet :)
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Sv: Amcar / IF forsikring av bilene våres
« Svar #5 på: Sø.,23,Mars,2008,23,41 »
Jeg kan også tenke meg en slik forsikring, men er ikke ferdig med bilen! Håper å være ferdig til sommeren.
medl nr 797