Jeg hadde slakke i et endeledd, noe som førte til feil i spissingen og tilhørende skjevslitasje på høyre forhjul. På en langtur bledette så ille, at jeg måtte bytte til reservehjulet for å komme hjem. Da jeg kom hjem ble endeledd bytta og spissingen justert inn, men reservehjulet ble sittende på i sikkert 5.000 km. Reservehjulet var forøvrig helt lik dimensjon som de andre 3 hjulene, bortsett fra at det var helt ubrukt mens de andre dekkene var kanskje 50% slitt.
Spørsmålet er om det har ødelagt clutchpakken i fremdiffen. Når jeg jekker opp høyre forhjul og snurrer det mot uret, går det en halv runde før det blir ganske tung motstand. Jeg greier dog å fortsette å snurre det hvis jeg tar i litt.
Synes det er rart om systemet skal være så ekstremt sensitivt for ulikt mønster.? Det vil jo bety at i hver eneste sving man tar på landeveien så kobler QD inn og sliter litt på clutchpakken?
Hvis det er så nøye som det jeg leser rundt om på nettet, så må det være millioner av utslitte Quadradrive-differ der ute...?