Skrevet av Emne: D35, og metalic diffolje?  (Lest 1930 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
D35, og metalic diffolje?
« på: On.,22,Oktober,2008,20,37 »
Netopp bytta olje på bakdiffen, og ble litt småskremt.
Lurer på om noen har noen erfaring med hvor lenge ting kan vare etter at oljen er full av metallspon. pinjong og kronhjul ser ikke helt ræva ut, men ser for meg at når polleringa først er gått, så går det bare en vei! Nå er jo drømmen V8, så da er jo D44 veien uansett,men hadde vært greit om det holder en stund med orginalakselen også da. Nå er vel sikkert ikke fremdiffen brukt noe særlig, men må vel bytte oljen dær også nå. Tenkte å skifte alt av væsker ettervært hær nå, så veit æ det er gjort!

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: D35, og metalic diffolje?
« Svar #1 på: To.,23,Oktober,2008,20,23 »
Det er en kjapp sak å bytte oljer på begge diffene. biltema selger billig og bra nok olje. Dessuten har de pakning på tube ti 39 kroner som også er helt grei. Jeg byttet alltid oljer minst en gang i året på bilen.
men hvis du lurer på v8, og store hjul, så tror jeg at jeg ville satset på noe grøvere aksel enn en standard D44.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: D35, og metalic diffolje?
« Svar #2 på: Fr.,24,Oktober,2008,00,21 »
Nå er vel sikkert ikke fremdiffen brukt noe særlig, men må vel bytte oljen dær også nå.
Fremdiffen snurrer rundt selvom ikke 4x4 er innkoplet, så lurt å bytte olje her også.

Om det holder er vanskelig å si, har du ulyder nå? hvis ikke holder det nok lenge enda.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: D35, og metalic diffolje?
« Svar #3 på: Fr.,24,Oktober,2008,16,58 »
Hehe, ulyder fins vel ja, men kan ikke høre noen kverning fra bakdiffen egentlig. Og selv om fremdiffen surrer rundt, så er jo det helt uten belastning, så jeg regner med at den olja er uten metalicfarven. Bytte skal jeg uansett, kan jo være fukt og annet tull dær også.

Har lest og vurdert litt angående dana 44 bak,en må tenke litt vekt hær også, så jeg håper at en 44 tomaksel, fylt til randen av HD stikkaksler,gjerne helflytende, vil holde, og tanken var bare 33" dekk, men de veit æ jo har lett for å bli større med åra,hehe. Er jo en del litt større biler som er levert med 44 aksler også, eller??? Må kansje vurdere større også da, alt er jo på tanke og drømmestadiet enda.

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: D35, og metalic diffolje?
« Svar #4 på: Lø.,25,Oktober,2008,00,07 »
Sitat
Har lest og vurdert litt angående dana 44 bak,en må tenke litt vekt hær også, så jeg håper at en 44 tomaksel, fylt til randen av HD stikkaksler,gjerne helflytende, vil holde, og tanken var bare 33" dekk, men de veit æ jo har lett for å bli større med åra,hehe. Er jo en del litt større biler som er levert med 44 aksler også, eller??? Må kansje vurdere større også da, alt er jo på tanke og drømmestadiet enda.

Tror ikke det skal være noe i veien for å kjøre v8 med d44, det er mangen som gjør det, selv med større dekk enn 33". Kjører selv med d44, jeg har rekke6 4l da, men med 38,5x16x15 dekk. Dette har fungert veldig fint så langt, tåler røff behandling også... (sperre forran og bak)
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: D35, og metalic diffolje?
« Svar #5 på: Lø.,25,Oktober,2008,07,18 »
Nå er vel sikkert ikke fremdiffen brukt noe særlig, men må vel bytte oljen dær også nå.
Fremdiffen snurrer rundt selvom ikke 4x4 er innkoplet, så lurt å bytte olje her også.

Om det holder er vanskelig å si, har du ulyder nå? hvis ikke holder det nok lenge enda.

Hvis det er ulyder så er det allerede for sent. Oljene må byttes i god tid før ulydene kommer. ulyd=noe er ødelagt. Like greit å legge inn oljeskift en gang i året på service skjemaet i garasjen. Det er raskt, enkelt og billig.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.