2.5 litern er det forholdsvis lite å gjøre med, sett bort fra standardtingene som du nevner. Kjørte sammen med en på Rena det mitt andre år der oppe. En fra sørlandet tror jeg med en 2.5liter på 33" dekk og original utveksling. Han hadde sportseksos, stage 1 chip, luftfilter og TBS Throtle Body Spacer), og han sa at han merket god forksjell fra original bil.
Poenget er vel også at når man har gjort så mange ting med en motor, så har det skjedd over tid, og man har i mellom tiden surret med større dekk, annen utveksling, fangere, winch osv. så bilen veier mer, ruller tyngre osv, så det er veldig vanskelig å sammenligne.
Det jeg veit er at du med luftfilter, TBS, sportseksos og chip (stage2) vil kunne få noe mer hk, men alt i alt så koster denne en del kroner. På toppen av det hele så kan du borre ut innsuget og TBS'en din selv til 62 mm, og få faktisk enda litt mere krutt der. Men der stopper det på 2.5litern tror jeg.
Har du derimot en 4.0liter, så kan du i tillegg bytte hele innsuget til en 99 eller nyere. Da skal du faktisk kunne få nesten 25 hk mer. Dette pga noe avgasskrav som kom, som gjorde at jeepen ble redusert i ytelse. Derfor måtte de designe ett nytt innsug som kompenserte for det som ble mistet av hk.
Jeg satte selv på TBS, og merket ikke en skit. Har også K&N luftfilter, og vei tikke om det har noe å si. har aldri kjørt min bil med originalt.
Satte selv på Banks grenrør, ny sportskatalysator og cat-back sportsannlegg fra banks. Og jeg kan ikke si jeg ble overrasket på noen som helst måte. Annet enn at lyden ble helt konge da :-)