Skrevet av Emne: Foraksel ute av drift. Hva må gjøres??  (Lest 1354 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Lycke

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Foraksel ute av drift. Hva må gjøres??
« på: Ma.,10,Januar,2011,09,41 »
Jeg har hatt problemer med 4x4en i høst. Først fikk jeg ikke satt inn høygir, men lavgiret virket. Deretter gikk lavgiret også. Jeg har fått bilen sjekket av mekaniker og fikk beskjed om at det var en mekanisk feil i drivakslingen forran. Hydraulikken og girkassen skal vistnok være i grei stand.
Hva må gjøres? Må jeg kjøpe ny komplett aksling, eller går det an å bare bytte en stikkaksel på den siden som ikke drar?

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Foraksel ute av drift. Hva må gjøres??
« Svar #1 på: Ma.,10,Januar,2011,15,34 »
Du har vel "Axle Disconnect" på denne, et dårlig system som muligens er synderen.  Det er mulig å kjøpe oppgradering med vaierstyring for dette drittsystemet, men sjekk at det er denne som fjusker først.  Oppgradering er ikke allverdens dyrt, i alle fall ikke i forhold til å bytte drivaksling.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Foraksel ute av drift. Hva må gjøres??
« Svar #2 på: Ma.,10,Januar,2011,15,55 »
Hvor ilandet er det du bor ?  Hvis det er noen i klubben i nærheten som kan kikke på det for deg, kan du kanskje spare masse penger.  På min YJ har jeg wireløsningen som overland nevner, og det er helt greit.   

DERSOM kassa er OK, satster jeg en femmer på at det er vakumlekkasje i slangene fra kassa til akselen, utfra det du beskriver, dvs billig og greit å fikse.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Lycke

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Re: Foraksel ute av drift. Hva må gjøres??
« Svar #3 på: Ti.,11,Januar,2011,08,46 »
Jeg bor like ved Sandvika (ca. 20min fra Oslo). Det hadde vært kjempefint hvis noen med litt peiling på disse bilene kunne sett på saken!