Skrevet av Emne: Vurderer å kjøpe en YJ.....  (Lest 1359 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Rusty

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Vurderer å kjøpe en YJ.....
« på: Fr.,21,Mai,2010,12,21 »
Heisann ...
Jeg er blodfersk i jeepgamet og trenger derfor en del tips / råd ved et mulig kjøp. Bør nevnes på jeg er 40 år, familie og i en mulig panikkalder; D Kikka på finn og andre salgssteder, lest innlegg henne på forumet og andre nettsteder. Ut fra dette dannet meg et blide på Hva Jeg Ønsker.

Ønske: 91 -95 mod YJ, 4.0l automat, 4 seter. Det bør følge med hardtop, softtop og bikinitop. Ikke for mye rust, som medfører masse sveising. Ser at mange er mod. med hevesett / bodylift, bredere skjermer, større hjul OSV. Kjempetøft det, men for en kjøpe en bil slik bør man vel ha god peiling på hva mann skal se etter vil jeg tro. Kanskje for meg hadde en original jeep vært det beste, vet Ikke ... hva tror folket:) Jeg liker å skru og har noe greie på bil generelt.
« Siste redigering: Fr.,21,Mai,2010,12,34 av Rusty »

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Vurderer å kjøpe en YJ.....
« Svar #1 på: Fr.,21,Mai,2010,13,48 »
Kan med en gang nevne at du som oftest får mye mere igjen for å kjøpe en med ferdige mods, men kansje ikke helt samme sjarmen som å gjøre det selv. Men kommer du over et godt kjøp der ting er gjort, så ville i alle fall jeg gått for det. Kan fort nevne at verdi av f.eks ARB sperre i en aksling blir en god 10.000kr pr aksling alt etter hva en gjør selv eller ikke da. hevesett koster også en del med papirer, som en idag må ha om en skal få det godkjent. Det blir som oftes skruing og mods etter hvert læll shø, ingen fare med det, Jeep er en liten godartet sykdom du aldrig blir kvitt ;)

Lykke til, løp og kjøp ;D

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Rusty

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Re: Vurderer å kjøpe en YJ.....
« Svar #2 på: Fr.,21,Mai,2010,14,57 »
Heisann..

Hyggelig med respons på det jeg lurer på. Et godt kjøp ja, hva er det mon tro. Hvis jeg går for en bil med ferdig mods, tenker først på heving og dekk, hva må man regne med å gi, med utgangspunkt i type bil som jeg ønsker?


Utlogget BTG

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 141
Re: Vurderer å kjøpe en YJ.....
« Svar #3 på: Fr.,21,Mai,2010,15,16 »
Jeg slenger meg på...

Finn og Autodb er bestemmende på pris her sånn jeg ser det. Følg med og reis å se på noen biler. Etter min personlige mening ser en original Wrangler ut som et takras og det må på større hjul for å få det tøft. Har du tenkt å ha større hjul ville jeg prøvd å få det ferdig for det blir billigere.

Når du ser på prisene vil du se det varierer en del avhengig av tilstand på bilen så det eneste som gjelder er å reise å kikke på noen flere eksemplarer og sammenligne hva du får for pengene. Vil tro du ser ganske fort hvor godt bilen er holdt når du ser den i virkeligheten.

Bjørn Terje
JCN member 281,  Tlf 41632896
CJ6 V8 (Solgt 2003)
TJ 4L 1997 Sahara (solgt Mai 2013),
XJ 4L 1997 LTD (Kjøpt Mai 2013, solgt Mars 2015)
XK 3.0 CRD Limited 2007 (Kjøpt Nov.14, Solgt Okt 15)
JKU 2.8 CRD Rubicon 2008 (Kjøpt April 15, Solgt Nov.15)