Skrevet av Emne: Vibrasjoner  (Lest 1360 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jeger

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 216
Vibrasjoner
« på: Sø.,15,Juni,2008,00,02 »
Prøver å finne ut hva som forårsaker og hva som kan gjøres for å bli kvitt en vibrasjon som oppstår når jeg kommer opp i ca 110 km/t...rister merkbart i hele bilen. Bilen er kun hevet med OME og 31". Noen forslag?
Geir Morten
Orkdal

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Vibrasjoner
« Svar #1 på: Sø.,15,Juni,2008,08,22 »
Vibrasjonene kommer sikkert av hevingen, flere løsninger på dette.

Fjærn hevingen og monter orginale fjærer igjen ;)

Senk T- kassen tilsvarende (2") så er du kvitt vibrasjoner skal du se, men dette er ingen god løsning. En mindre senking vil også hjelpe evt flytte hastigheten hvor vibrasjonene starter.

Sye kitt og CV mellom aksling vil garantert ordne vibrasjonene, dyrt og kanskje litt overkill på 2" heving.

Litt av problemet tror jeg er att kryssene dine (i mellom akslinger) har snurret flere 100 km på orginal bil, når du da hever bilen forandrer du vinkelen som kryssene har jobbet i. Bytt til nye kryss og se om det hjelper.

Et siste alternativ hvis ikke nye kryss funker kan være å løfte motorfestene 1" Funker på min TJ med 4" løft, har litt vibrasjoner, men det kan jeg leve med frem til jeg monterer SYE på bilen.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget jeger

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 216
Sv: Vibrasjoner
« Svar #2 på: Sø.,15,Juni,2008,09,45 »
T-kassa er senket, så den skal være under kontroll. Men leste meg frem til at SYE er noe jeg bør vurdere sterkt.Kan vel ikke stoppe på 2" løft så da vil det bli mere "legitimt" å ha det uansett  :) Men skal ikke vibrasjonene være der konstant om det er mellomaksling/kryss?
Geir Morten
Orkdal

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Vibrasjoner
« Svar #3 på: Sø.,15,Juni,2008,10,55 »
Hadde det samme på min etter heving, forstod ikke hva det var..
ved 110 så kom det, men ga seg etter 120 ;D
Fylte mere luft i dekka og alt ble bra hos meg....
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget jeger

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 216
Sv: Vibrasjoner
« Svar #4 på: Sø.,15,Juni,2008,14,06 »
Nøyaktig samme for min del. Oppstår ved 110 og forsvinner ved 120. Har tatt en runde med dekka nå, tatt av, vasket grundig og fylt opp mere luft. Så nå skal jeg ut å bryte loven  ;)
Geir Morten
Orkdal