Skrevet av Emne: Tull med dynamoen, (egentlig glødepluggrele.....) + montering av ekstra varme  (Lest 10131 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Tull med dynamoen, (egentlig glødepluggrele.....)
« Svar #30 på: Fr.,18,Februar,2011,16,14 »
:) Tipper det er en gammel Granada..

Ser ut som MK1 Granada ja, med original takluke  ;D

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Tull med dynamoen, (egentlig glødepluggrele.....)
« Svar #31 på: Fr.,18,Februar,2011,22,23 »
godt man får brukt Oljekjølere til noe annet enn bare KJØLING og ;D

Har døpt den om til luftvarmer  ;D

3 veis ventilen kom ikke i dag heller :( så nå må jeg vente til over helga før jeg får den sammen. Får håpe at den dukker opp på mandagen.
Kjørte rundt til alle bilverksteder og bensinstasjoner i området i dag på jakt etter kjøleslange i passende dimmensjon. Men det var ikke enkelt å få tak i. Etter å ha gitt opp å begynt å kjøre hjem kom jeg forbi eik sentret. Klokka var 2 min på fire så jeg kjørte innom. De hadde faktisk en kjøleslange, og det var 19mm og rett størrelse. Så nå er ihvertfall det i boks.

Ja, det er en mk1 granada. Ikke dårlig at dere klarte å se det !. Premie er en gratis svømmetur til Island  :)
Takluka er orginal ja, men den er ikke orginal på denne bilen (ettermontert  ;) ). Er orginalt en 2.0 av simpleste utgave. Når jeg en gang blir ferdig med den så står det i en 5.7 liters motor. Nå står den bare å tar opp plass i garasjen....


« Siste redigering: Fr.,18,Februar,2011,22,25 av Hans Chr »

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Da har jeg fått ihopen vidundret....





Hvis dere ser nøye på slangen så kan dere se at den er made in usa :)
Med kranen kan jeg stenge av den ekstra radiatoren om sommeren og kjøre vannet til T koblingen og tilbake til vannpumpa
Første gang jeg startet den så var den litt tungstartet, men kan være siden batteriet har vært av. Har kjørt litt på bilen i går og i dag og ser ut som reparasjonen var vellykket. Ingen blinking i lysene lenger og fin gange. Varmapparatet ble ikke så galt det heller. Nå er det slik man forventer at det skal være på en slik bil. Hadde først en lekasje i messing T koblingen. Brukte gjengetape, men det var ikke godt nokk. Så måtte av med den i går og lime med wurth rørtetting. Etterpå ble det tett så vidt jeg kan se. En annen miss var at det datt en blikkbit ned i varmapparatet når jeg tilpasset plass til radiatoren. Den ble liggnede inni varmapparatvifta og lagde en voldsom vibrasjon på høy hastighet. Så nå vet jeg hvordan man tar ut vifta og. Var en enkel operasjon ifra under dashen på pasasjersiden. Var festet med 3 skruer. Fant og ut at jeg hadde innvendig coupevarmer uttak  :)



Stakk handa opp for å kjenne om det var tett rundt radiatoren. Den lå fint mot plastrøret som jeg hadde lagt som beskytelse rundt kanten til nedløpet. Men på mot høyresiden av bilen var det en 1-2 cm glipp. Jeg klipte en bit med gummipakning som jeg limte fast oppi dær med tec7. Så da ble det tett. Har ikke tettet i 'torpedoveggen' dær slangene går til radiatoren så det kommer litt motorlukt inn i coupeen. Tenkte å ta en omgang med tec7 der i morgen.


« Siste redigering: Lø.,26,Februar,2011,00,00 av Hans Chr »

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
hvordan få luftet systemet skikkelig med så mange høytliggende slanger ?
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Var og litt usikker på det.  Slangen over motoren og ca halve radiatoren ligger over max nivået til ekspansjonstanken. Men ser ikke ut som det er et problem. Måtte fylle på kjøleveske 3 ganger (ved kaldstart), men i går stabiliserte det seg.

Utlogget Aasmund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 156
Hvorden ble det med blinkingen på bilen etter at du loddet ledningen? Jeg har ikke orket å begynne å feilsøke.

Utlogget fredrick

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Hmm.. Dette kan se ut som er feilen på min bil også! Tungstartet. men min ville heller ikke gå fortere en 60kmt når den ble varm. leverte den på jeep verkstedet mitt i Skien (har en GC 3,1 2000mod) og da fant de to temp feil,den har jo to følere der du har loddet ny.. og en sensor til som registrerer turbotrykk og lufttemp på innsuget som var feil. så har fått time der til uken for bytte... så får jeg virkelig håpe den klarer kaldstart etterpå!.. liker varmeapperat løsningene deres! blitt inspirert til å forsøke det samme..

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Blinkingen ble borte ja. Temp føleren var i orden, bare dårlig kontakt i pluggen. Har satt på en INA clutch på dynamoen så nå er viftereima/ strammeren helt stille  :)