Skrevet av Emne: Fjerning av reservehjulet  (Lest 1746 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Fjerning av reservehjulet
« på: Sø.,17,Mai,2015,13,11 »
Jeg var sørover en tur for ei ukes tid siden og observerte opptil flere TJ'er og YJ'er i hhv Svelvik og Drammen som var en smule jazzet opp. Men jeg la merke til at noen av dem hadde tatt vekk reservehjulet på bakluka.
Jeg synes bilene ble litt "frekkere" uten reservehjul, men vil Biltilsynet anmerke at bilen ikke har reservehjul? Må man i tilfelle kjøpe et sånt repkit som mange nyere biler har istedenfor reservehjul?
Hva med bremselyset på braketten, er man nødt til å ha dette?

Selv har jeg nå vurdert å ta bort reservehjulet og sette på to horisontale aluminiumsprofiler. Utenpå profilene har jeg så tenkt å feste en litt stor Jeep-logo (har et skilt som kan kappes til). Eventuelt ordne en holder for bensinkanne.
Når det gjelder bremselyset så har jeg for lengst erstattet det med et øverst på innsiden av bakruta.

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Sv: Fjerning av reservehjulet
« Svar #1 på: Sø.,17,Mai,2015,19,12 »
Tok av mitt for lenge siden. Har ikke hatt noe spørsmål om dette, selv ikke hos biltilsynet i forbindelse med godkjenning av heving og større hjul. Er vel ikke noe krav til ekstra bremselys eller reservehjul så vidt jeg vet. Blir jo faktisk bedre utsikt bakover uten reservehjulet.
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget redrazor

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
    • [home]
Sv: Fjerning av reservehjulet
« Svar #2 på: Ma.,18,Mai,2015,12,37 »
Du trenger ikke en gang skru på noe annet hvis du fjerner reservehjulet og festet. Bare skru inn igjen skruene i de samme hullene så blir det helt topp :-)

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: Fjerning av reservehjulet
« Svar #3 på: On.,20,Mai,2015,10,20 »
Å fjerne alt og sette inn nye skruer ble enden på visa. Får vurdere å bytte luka på sikt, det finnes jo luker med innpreget Jeep-logo på.