Skrevet av Emne: slakk styresnekke WJ  (Lest 3419 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Chryslercrap

  • Gjest
Sv: slakk styresnekke WJ
« Svar #15 på: Lø.,18,August,2012,21,59 »
Sånn ser det ut når snekka står i "rett fram" stilling.
« Siste redigering: Lø.,18,August,2012,22,26 av Chryslercrap »

Chryslercrap

  • Gjest
Sv: slakk styresnekke WJ
« Svar #16 på: Lø.,18,August,2012,22,33 »
Etter å ha prøvd igjen, med justering av "drag link adjustment sleeve", forstår jeg at problemet ligger i instillingen av Pitman armen. Eneste løsningen er å ta av  Pitman armen og vri den cirka 45 grader så at den er direkte Bak-front når hjulene peker rett frem.

Hvor har du kjøpt snekka forresten? Merkelig hvis pitmanarm er montert feil vei??

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: slakk styresnekke WJ
« Svar #17 på: Sø.,19,August,2012,10,53 »
Hei.

Takk for bildet. Armen stå omtrent sånt da jeg monterte den. Jeg merket med maling i forhold til snekken og til den gamle snekken. Det er merkelig.

Jeg kjøpte den nye snekken fra en bilhogeri i Nord Norge. Var fra en bil maken til min - samme årgang og det hele.

Chryslercrap

  • Gjest
Sv: slakk styresnekke WJ
« Svar #18 på: Sø.,19,August,2012,11,01 »
Når snekka står i midtstilling så skal du klare å dreie ca 1,5 runde både til venstre og høyre før det stopper, dvs. ca 3 omdreininger fra maks venstre til maks høyre.

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: slakk styresnekke WJ
« Svar #19 på: Sø.,19,August,2012,11,12 »
Takk. Jeg ser fra et bilde som jeg har, at det kan ha vært et forskjell på cirka 5 grader på vinkelen på Pitman armen ved monteringen - kontra den gamle. Ergelig. Jeg har ikke like mye omdreining til venstre som til høyre. Får jeg av armen uten å demontere alt igjen, tro?

Chryslercrap

  • Gjest
Sv: slakk styresnekke WJ
« Svar #20 på: Sø.,19,August,2012,11,30 »
Hmm, si det  :) Vær forsiktig med å banke for mye med hammer etc, det er nålelager på akslingen inne i snekka og det tåler vel ikke allverden med juling.

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: slakk styresnekke WJ
« Svar #21 på: Sø.,19,August,2012,18,30 »
Ok. Takk. Jeg har en følelse av at jeg velger å ta ut hele greie igjen og kanskje ta den méd til en smed, som kan letter få av Pitman armen.
Jeg har ikke lyst til å risikere snekken. Takk for tipset. Søren at det hele skulle være så vanskelig. Ikke bare bare å kjøpe brukte deler, heller.

s