Takker for alle råd og tips! ZJn har nå fått ny olje og nytt filter, og strammebånd er skrudd etter skjønn (var mye å gå på...) Momentnøkkel som passer og drar så lite har ikke jeg klart å oppdrive
. Skrudde til for hånd pluss litt til
. Bilen maser mindre men er ikke helt god... Ligger på rundt 2200 rpm på 80. Overdriven fungerer sannsynligvis ikke, og på den blåisen vi har hatt nå kommer man ikke særlig over 80 på helårsdekk.
På 90 modellen føler jeg at jeg snart har prøvd alt
Rensa innsug og AIC i dag, fikk et liten antydning til tenning, men det har jeg fått før også når bilen har stått lenge etter forrige forsøk.. Tok ut coilen og dobbeltsjekka koblinger, sjekket de fleste koblinger i motorom for korrosjon, låst og lukket opp bagasjeluka, slått av og på tenninga fire ganger før jeg prøvde startmotoren, tok ut og rensa sot av de tre lettest tilgjengelige pluggene (som for øvrig er nye). Noen sa noe om en 50 pins tilkobling til ECU, denne finner ikke jeg helt. Hvordan ser den ut? Ligger ikke ved venstre hjulhus på min bil tror jeg
Pluggene får bensin, lukta er umiskjennelig
. Begynner gå tom for både fornuft og kjærringråd her nå. De som mener det blir enkelt for meg å laste ned Rinex eller lignende kjenner ikke min bilelekriske dyseleksi