Skrevet av Emne: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en  (Lest 3539 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget spitzen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« på: Ti.,20,April,2010,12,49 »
Da var nye Bilstein dempere og kraftigere stabstag bak på plass. Slutt på sofa tendensene nå:-) Anbefales og helt klart vært pengene. Stor forbedring synes jeg.

Stabstage bak er fra Addeco og skal være sju ganger så kraftig som det som er montert fra fabrikk. Demperne er Bilstein HD for original oppsett, de hever nok bilen litt.
Jeep WJ -4.7L

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #1 på: On.,21,April,2010,08,51 »
anbefales!m jeg har gjort det samme på min 98 zj 5.9 lx. og bilen er veldig stabil!

en voldsom forskjell

de er fine og kjøre når de er originale på veldig fine veier. problemet er at veiene er ikke som i usa, og dermed svaier jeepene for mye i 80-90 og svinger.

så, løp og oppgrader!!!!
Are you too late? Try a V8...

Utlogget Tom K

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 53
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #2 på: On.,21,April,2010,11,46 »
En støtdemper kan da umulig heve bilen ?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #3 på: On.,21,April,2010,20,21 »
bare hvis den er ekstremt gassfylt ?  :P
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Tom K

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 53
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #4 på: On.,21,April,2010,23,45 »
Da er det vel også dårlig demping vil jeg tro hehe

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #5 på: To.,22,April,2010,08,31 »
ja, om bilsteindemperene hever bilen litt, er jeg usikker på. jeg synes ikke det. men de er definitift stivere, men samtidig ikke "gocart". noe som er viktig for meg. jeg synes mange moderne biler er altfor stive.

nå kan jeg druse over en fartshump i 50 km/t og den lander mykt og fint, men bilen presses bare ned en gang av tyngdekraften, og stopper når den når naturlig høyde igjen. ikke svai opp og ned et par ganger før den stabiliserer seg.

jeg vil gå så langt som og si at dette er sikkerhetsutstyr. kommer man i 80 e.l. og må ta en unnamanøver så er de originale demperne altfor muke til og klare og holde bilen på rett kjøl. må slakke ned. hvis man er så heldig og ikke velte da. det er jo et problem på høye biler.

jeg har hatt både 93 limited, og 98 limited.
Are you too late? Try a V8...

Utlogget spitzen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #6 på: Fr.,23,April,2010,22,40 »
Ja det med hevingen er nok helt minimalt. Enig i kommentarene her, helt klart vært pengene en slik oppdatering. Jeg har kjøpt inn nytt stabstag fremme også, men det er ikke montert enda.
Jeep WJ -4.7L

Utlogget Trygvea

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #7 på: Ti., 8,Juni,2010,21,01 »
Hva blir ca pris for en slik modifikasjon på wj og hvor for er det billigst å køpe det??
Er det tilsvarende deler å få tak i i usa eller på ebay? f.eks?
Naturen er finest gjennom frontruta

Utlogget HE

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 118
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #8 på: To.,10,Juni,2010,13,06 »
Flott tips.
Har noen en link til Addeco, vedrørende dette stabilisatorstaget?? Prøvde å finne noe slikt på nettet selv , men uten treff.
Hvor kan de eventuelt kjøpes i Norge ?

Har en WJ 2001 mod. V8 og kjenner meg godt igjen i de innlegg som har vært her vedrørende kjøreegenskaper  :-\. Trodde også dempere var defekt i vinter da det var en del lyder når jeg kjørte over fartsdumper ( akkurat som sengefjærer i en gammel seng) men nå er det helt stille. Kan dette skyldes at det var kaldere en det er nå , og at oljen i demperene var kald??  Lydene er i hvert fall borte, men når jeg skal skifte dempere så skal jeg prøve dette oppsettet.

Hva er ca. pris for en slik oppgradering med alle 4 dempere, og stabstag tilsammen??

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #9 på: To.,10,Juni,2010,23,06 »
Prøv www.amazon.com. Der skal jeg kjøpe mine dempere Jeg har drevet research på Rancho dempere, samt forhørt meg.....Dette er det optimale, mener jeg. Også til WJ.               9 forskjellige "kjøremodus". Disse skal jeg ha. Kan også kjøpe remote control, trådløs, til dem. Jeg har studert "alle" nettsider som selger disse, men Amazon er billigst på det meste, uansett hva....
 $89,41= kr. 584,- + mva. + frakt via Jetcarrier, ca. kr 300,-(for 4stk.)





« Siste redigering: Fr.,11,Juni,2010,00,15 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget comanche 88

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 190
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #10 på: Fr.,11,Juni,2010,08,46 »
Jeg er også interessert i dette bakre stabstaget, ser ut som det heter addco. Har du noe delenummer på stabstaget? klarte ikke å finne ut hvilken som passer til ZJ

Utlogget spitzen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #11 på: Fr.,11,Juni,2010,11,14 »
Jeep WJ -4.7L

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #12 på: Lø.,12,Juni,2010,09,08 »
Trodde også dempere var defekt i vinter da det var en del lyder når jeg kjørte over fartsdumper ( akkurat som sengefjærer i en gammel seng) men nå er det helt stille. Kan dette skyldes at det var kaldere en det er nå , og at oljen i demperene var kald??  Lydene er i hvert fall borte, men når jeg skal skifte dempere så skal jeg prøve dette oppsettet.

den senga di har ingenting med demperne å gjøre. På WJ finnes det en TSB som inngår i serviceplanen tror jeg. Der skal de smøre stabstaget bak. Det tørker ut og pga kulde lages det slike gummi gnisselyder bak. Smøring her bør gjøres hvert år.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #13 på: Lø.,12,Juni,2010,22,02 »
Om det er med på smøreplanen for zj vet jeg ikke, men gnisselydene er like ille på den, til jeg sprayer den med silicon. Funker alltid.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget spitzen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Re: Nye dempere og kraftigere stabstag på plass i WJ'en
« Svar #14 på: Ti.,22,Juni,2010,14,22 »
Jeg bestilte med nye foringer for stabstaget, i de nye festene er det egne smøre nippler.
Jeep WJ -4.7L