Hei du,
Har sittet i mange timer og lest gjennom tråden din. Veldig interessant og bra at du legger ut så grundige forklaringer med bilder av det du oppgraderer! Det er en ordentlig grom XJ du har fått deg etterhvert. Jeg har prøvd meg på å ha en TJ som bil nr 2, men modifiseringene tok såpass av at det ble bil nr 3 isteden. Så fikk vi en arving i nov. 2010 og da ble det ikke mer tid til TJen. Den ble derfor solgt på mandag. Skulle ikke ha nytt prosjekt på noen år, men det varte ikke lenger enn at det nå står en sliten 1997 XJ Ltd 4l automat i garasjen.
Denne SKAL være en bil nr 2, men jeg må jo ha den så den funker i skogen. Jeg skal derfor ha 3" godkjent heisesett, men vil ha på 33" hjul. Er derfor ute etter å kappe plass og begrense flex (om nødvendig) for å unngå subbing. Er derfor ute etter noen råd fra en som virkelig ser ut til å vite hva han snakker om...
Det står mellom skyjacker sett med papirer fra 4 WD (tips om at det går å godkjenne fra Che) eller Trail master sett fra Bgnor, har du noen synspunkter hva som bør velges?
Når det gjelder breddere så står det mellom de BW som du har brukt men har også kikket på BW flat style :
http://www.quadratec.com/products/72506_7010_07.htmHar du noen kjennskap til disse?
(jeg skal ikke ta jobben med å tilpasse Islandsbreddere så der er du trygg
)
Måtte du forresten forsterke BW bredderne etter at du skar vekk den delen som gikk innover i underkant?
Håper på svar (hvis du ikke vil grise til tråden din med svar på dumme spm fra en nybegynner må du gjerne sende meg PM).
Hilsen
Bjørn Terje